اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم خواستار شد

جدیت در اجرای طرح تفکیک زباله در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه تفکیک زباله از مبدا گفت: این طرح در برخی مناطق قم به صورت پایلوت درحال اجرا است که امید است به زودی در سراسر شهر اجرایی شود.

جدیت در اجرای طرح تفکیک زباله در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود علی رکنی امروز در همایش زمین پاک که در بخش کهک قم برگزار شد، گفت: حفاظت از محیط زیست بر اساس آموزه های دینی است و اگر این امر صورت گیرد به سلامت جامعه کمک شده است.

وی ادامه داد: طبق آیات و روایات اگر شاخه درختی شکسته شود همانند آن است که بال یک پرنده کنده شود و علمای دین و مراجع عظام تقلید نیز همواره بر حفاظت از محیط زیست تاکید داشته‌اند.

وی تصریح کرد: باید با حساسیت خاصی نسبت به محیط زیست نگاه کنیم و تا زمین سالم و در مجموع انسان سالم داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم تصریح کرد: باید افراد تاثیرگذار و شخصیت‌های برجسته وارد عرصه شوند و فرهنگ سازی کرده و سخن آنها می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از تخریب محیط زیست داشته باشد.

رکنی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه تفکیک زباله از مبدا گفت: این طرح در برخی مناطق قم به صورت پایلوت درحال اجرا است که امید است به زودی در سراسر شهر اجرایی شود.

وی افزود: این امر موجب می‌شود تا شاهد اسراف کمتری بوده و زباله‌ها نیز مجدد در عرصه مصرف بازگشته و مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم تصریح کرد: همچنین اگر در حوزه فاضلاب مسئولان مربوطه بتوانند این آب را جمع آوری کرده و پس از تصفیه مجدد به چرخه مصرف برای آبیاری فضای سبز بیاورند، نقش موثری در احیای محیط زیست خواهد داشت.

رکنی تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی در استان قم این طرح می‌تواند نقش موثری در بهبود فضای سبز شهری داشته باشد.

وی تصریح کرد: امسال سازمان محیط زیست کشور شعار آموزش برای محیط زیست را در نظر گرفته و این اداره کل در استان قم در نظر دارد با برگزاری همایش‌های مختلف و با یکدلی و یکپارچگی همشهریان، حفاظت از محیط زیست را توسعه دهد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول