اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته سلامت برگزار شد

جشنواره پخت غذای سالمندی در بندر امام حسن دیلم

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته سلامت جشنواره پخت غذای سالمندی در مرکز بهداشتی درمانی شهیدحسینی زاده امام حسن برگزار شد.

جشنواره پخت غذای سالمندی در بندر امام حسن دیلم

 به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم کارشناس بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت دیلم پیش از ظهر امروز در این آیین اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره پخت غذای سالمندی آشنا شدن خانواده‌ها و سالمندان با انواع غذاها دوره سالمندی و آشنایی با نحوه پخت این غذاهاست.

آذین صبوری افزود: تغذیه در دوره سالمندی برای حفظ سلامتی سالمندان بسیار حائز اهمیت بوده و سالمندان و افراد خانواده باید بر تغذیه مناسب در این دوره دقت نظر کافی داشته باشند.

صبوری اضافه کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره انواع غذاها از جمله ماهی تنوری، آش زردو، حلوا خرمایی، سوپ جو، دیزی، آش احمدو، سبزی پلو با ماهی، قورمه سبزی و گِمنه ماهی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

صبوری بیان داشت: در این جشنواره 17 نفر از رابطان بهداشتی مرکز شهید حسینی زاده با پخت 13 نوع غذا،هفت مدل سوپ و دو نوع میان وعده با هم به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد: پس از تست طعم و مزه غذا توسط داور مسابقه، بر اساس معیارهای تغذیه‌ای، ارزش غذایی، اصول بهداشتی،خلاقیت، طعم و تزیین غذا به 12 نفر از شرکتکنندگان جوایزی از سوی شبکه بهداشت و مرکز بهداشتی درمانی شهید حسینی‌زاده امام حسن اهدا شد.

این کارشناس تغذیه سطح برگزاری این جشنواره، نوع غذاهای طبخ شده و تعداد شرکت کنندگان را نسبت به دیگر جشنواره‌های غذایی برگزار شده خوب ارزیابی کرد.

کارشناس بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم افزود: دستور غذاهای طبخ شده در این جشنواره برای استفاده و آموزش سالمندان به صورت یک مجموعه آموزشی و اطلاع رسانی تهیه شده و در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد.

وی گفت: این جشنواره به همت رابطان بهداشتی امام حسن، روستای لیلتین و حصار و پرسنل مرکز بهداشتی درمانی شهید حسینی زاده برگزار شد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول