اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام فاطمیه

شهدای گمنام وارد فرودگاه اردبیل شدند

خبرگزاری فارس: در آستانه ایام فاطمیه و در تکریم و تجلیل شهدا پیکر 11 شهید گمنام وارد فرودگاه اردبیل شد.

شهدای گمنام وارد فرودگاه اردبیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در فرودگاه اردبیل برگزار شد جمعی از مسئولان، آحاد مردم به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران از پیکر گلگون شده شهدا به گرمی استقبال کرده و در فرودگاه ساعاتی را با شهدا زمزمه کردند.

در این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: پیکر شهدا فردا صبح به محل سابق معراج شهدا در اردبیل که ‌‌به مرکز امور جوانان هلال‌احمر اردبیل تبدیل شده، انتقال داده می‌شود و قرار است مراسم تشییع و وداع با شهدای گمنام در شهر اردبیل از ساعت پنج عصر برگزار شود.

ذکی‌الله خوشبخت در ادامه سخنان خود افزود: بعد از تشییع شهدای گلگون کفن دوران دفاع مقدس به حسینیه ثارالله فردا شب محفل شبی با شهدا برگزار شده و اهالی استان می‌توانند تا صبح روز سه‌شنبه با حضور در این محفل معنوی با آنها تجدید بیعت و عهد و پیمان ببندند.

وی تصریح کرد: روز سه‌شنبه پیکر این شهدا به شهرستان‌های بیله‌سوار، مشگین‌شهر و نمین انتقال داده می‌شود و اهالی شهرهای همجوار می‌توانند از عطر شهادت و ایثار و گذشت برای درک بیشتر و انس با آرمان‌های شهدا بهره ببرند.

خوشبخت در ادامه خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه نیز پیکر این 11 شهید به ترتیب در شهرهای مشگین‌شهر پنج شهید، بیله‌سوار سه شهید و نمین سه شهید گمنام تشییع و تدفین شده و در آرامگاه ابدی آرام می‌گیرند.

به گزارش فارس، فرماندار مشگین‌شهر نیز در جلسه‌ای که عصر امروز در استقبال از شهدای گمنام برگزار شد، اضافه کرد: اهالی شهرهای فخرآباد و لاهرود با استقبال از کاروان شهدا از عطر شهادت بهره برده و سعی می‌کنیم با گذر این کاروان از جاده قدیم اردبیل – مشگین‌شهر آحاد مردم این شهرستان،‌ شهرها، روستاها و آبادی‌های این مسیر از عطر شهادت بهره ببرند.

فتح‌آقا محمداوغلی گفت: در مسجد امیرالمؤمنین روز سه‌شنبه برنامه‌های متنوعی همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود و مردم وفادار و متدین مشگین‌شهر با آرمان‌های صاحبان عزت و شرف این سرزمین تجدید بیعت می‌کنند.

وی افزود: مکانی که برای تدفین این شهدا در نظر گرفته شده است پارک سرباز مشگین‌شهر است که روز چهارشنبه همزمان با یوم شهادت بی‌بی دو عالم پیکر شهدا در این شهر تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

اردبیل در سوگ یاس نبی

در روزهای منتهی به یوم شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) جای‌جای استان اردبیل شکل و شمایل عزا به خود گرفته و از هر کوی و برزن و مسجد و حسینیه‌ای نوای عزا به گوش می‌رسد.

سوگواری ایام فاطمیه در مسجد قدس اردبیل آغاز شده و یکی از روحانیان برجسته شهر در زمینه ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) به بیان مطالب می‌پردازد.

در این مراسم که تا چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد قدس اردبیل برگزار می‌شود علاوه بر سخنرانی، مداحی و شعرخوانی نیز اجرا می‌شود.

در شهرستان سرعین نیز به همراه شهرهای نمین و مشگین‌شهر مراسم ایام سوگواری بزرگ بانوی اسلام از امشب آغاز شده و اهالی در ماتم صدیقه طاهره بر سر و سینه می‌زنند.

اقامه عزا در امامزاده‌های اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز با اعلام این‌که در تمام امامزاده‌های استان اردبیل به مناسبت ایام فاطمیه اقامه عزا می‌شود، گفت: در روزهای منتهی به شهادت یاس نبوی و علوی در تمام امامزاده‌های شهر اردبیل برنامه‌های عزاداری آغاز شده و تا روز چهارشنبه نیز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری افزود: در قالب این برنامه‌ها علاوه بر عزاداری و نوحه و شعرخوانی از روحانیان و علمای برجسته کشوری استفاده می‌شود تا زندگی سراسر نور و عظمت حضرت زهرا (س) بیش از گذشته تدوین و تبیین شود.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول