اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری عنوان کرد

راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری گفت: سال گذشته با مصوبه مجمع فدراسیون، راه‌اندازی خانه ورزش روستایی را آغاز کردیم و امسال این اقدام را در 30 استان دیگر انجام می‌دهیم.

راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم برانوش نیک‌بین که برای شرکت در مجمع سالانه عمومی هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری به قم آمده بود، در حاشیه این مجمع که در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد تصریح کرد: احیا ورزش‌های سنتی و بومی رسالتی است که دستگاه ورزش کشور برای ما تعیین کرده و ما در راستای آن تمام ابزار و امکانات خود را به کار گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: کار کردن برای روستائیان و عشایر عبادت و باقیات الصالحات است و خوشحالم از اینکه در فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری می‌توانم خدمتگزار این نسل جامعه باشم، زیرا تفاوتی بین ورزش روستایی با ورزش شهرها وجود ندارد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشورمان افزود: در گذشته دیگر فدراسیون‌های ورزشی به دلایل مختلف که البته ممکن است یکی از آنها مشغله زیاد آنان بوده، کمتر به نقاط دور دست کشور توجه می‌کردند بنابراین سازمان تربیت بدنی سابق به فکر راه‌اندازی فدراسیونی به نام ورزش‌های روستایی و عشایری افتاد تا نگاه و توجه به توسعه فضا و امکانات ورزش روستایی و عشایری بیشتر شود.

وی ادامه داد: ورزش روستایی و عشایر در تفکیک وزارت ورزش و جوانان در بخش همگانی قرار دارد زیرا استعدادهای بسیار خوب و توانمندی در ورزش روستایی و عشایری وجود دارند که رسالت ما شناسایی آنها و معرفی به ورزش قهرمانی در تمام رشته‌ها است.

نیک بین اظهار داشت: سال گذشته در استان خراسان رضوی در راستای توسعه ورزش‌های روستایی و عشایری با مصوبه مجمع فدراسیون، راه‌اندازی خانه ورزش روستایی را آغاز کردیم و امسال قصد داریم این اقدام را در 30 استان دیگر انجام دهیم.

وی ابراز داشت: سال 1390 برای ورزش روستایی و عشایری سالی سرشار از موفقیت بود و با توجه به اهداف و رسالت وزارت ورزش و جوانان، در سال جاری نیز برای تداوم موفقیت‌ها در ورزش‌های روستایی و عشایری تلاش می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری ادامه داد: ما برای توسعه ورزش‌های روستایی و عشایری امکانات لازم را به استان‌ها اختصاص می‌دهیم و حتی حاضریم برای خرید وسیله نقلیه برای سفرهای مختلف نیمی از هزینه‌ها را در تعامل با ادارات ورزش و جوانان استان‌ها پرداخت کنیم.

وی اظهار داشت: امسال هزینه بیمه ورزشکاران روستایی و عشایری تنها 30 میلیون ریال است و این بیمه تنها به این معنی نیست که ورزشکاران روستایی و عشایری باید در روستاها به ورزش قهرمانی بپردازند بلکه با استفاده از آن می‌توانند در صورت عضویت در تیم شهر یا استان خود باز هم فعالیت ورزشی خود را ادامه بدهند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول