اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

توجه به زمین پاک باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: توجه به زمین پاک و حفاظت از محیط زیست باید در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

توجه به زمین پاک باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی‌راد صبح امروز در جمع دانش‌آموزان شهرستان نهبندان اظهار داشت: استفاده درست از نعمات الهی، فضای سبز و زمین پاک پیرامون سبب رضایت خداوند است و از طرفی برای آیندگان نیز باقی می‌ماند.

وی استفاده نادرست از فضای سبز و زمین را نوعی خسارات برای افراد دانست و تصریح کرد: زمین پاک و فضای سبز سالم سبب نشاط روح و روان انسان می‌شود که آحاد مردم جامعه باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

فرماندار نهبندان ادامه داد: هر اندازه که برای سالم ماندن محیط پیرامون و زمین تلاش کنیم ثمرات آن متوجه خود انسان می‌شود و سلامت انسان را تأمین می‌کند.

شرافتی افزود: فلسفه نواختن زنگ‌ به مناسبت‌های مختلف در مدارس این است که مدارس و دانش‌آموزان بهترین و مستعدترین اماکن و افراد برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ‌ها در جامعه به شمار می‌آیند.

وی از دانش‌آموزان خواست تا فرهنگ‌های اصیل به ویژه فرهنگ زمین پاک و حفاظت از محیط زیست و آموخته‌های خویش را به سطح خانواده‌ها اشاعه دهند.

فرماندار نهبندان گفت: توجه به زمین پاک و حفاظت از محیط زیست باید در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود و این مهم با تلاش مسئولان و مردم و اجرای برنامه‌ها و اقدامات مختلف و متعدد محقق می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان ادامه نیز در این مراسم اظهار داشت: در هفته زمین پاک شهرستان برنامه‌های مختلفی با هدف فرهنگ‌سازی توجه به زمین و محیط زیست در نهبندان برگزار می‌شود.

عباس حسینی، نواختن زنگ زمین پاک، پاکسازی طبیعت در روستای خوانشرف، پاکسازی پارک‌های شهری با حضور عموم مردم، برگزاری مسابقه نقاشی، آغاز به کار نخستین تشکل زیست محیطی نهبندان و چندین برنامه ورزشی از جمله برنامه‌های هفته زمین پاک شهرستان دانست و یادآور شد: برخی از این برنامه‌ها انجام و برخی دیگر نیز در طول این هفته اجرایی می‌شود.

وی بازدید از بیمارستان شهید آتشدست نهبندان و افتتاح دو دستگاه زباله‌سوز بهداشتی خبر داد و افزود: برای تأمین این دو دستگاه زباله‌سوز بهداشتی اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان تصریح کرد: در این هفته از واحدهای تولیدی شهرستان بازدید و به آن دسته از واحدهایی که آلاینده و دفن زباله غیر اصولی و بهداشتی دارند اخطار داده می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول