اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی خراسان‌جنوبی:

مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان مورد توجه باشد

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی بر توجه مسئولان به مناسب‌سازی اماکن و فضاهای شهری استان برای تسهیل عبور و مرور معلولان و سالمندان تأکید کرد.

مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی، محمد عباس‌آبادی اظهار داشت: طی بررسی انجام شده تاکنون تنها 26 درصد اماکن، ساختمان‌ها و فضاهای مورد نیاز سالمندان و معلولان استان مناسب‌سازی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 120 مورد بازدید از ساختمان اداری و دولتی، محیط‌های درمانی و آموزشی و مبلمان شهری در زمینه مناسب‌سازی برای افراد معلول و سالمند انجام شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: در این راستا وجود آسانسور شش درصد، سرویس بهداشتی 9 درصد، در و پنجره‌ها 39 درصد، مسیرها 50 درصد، سطوح شیب‌دار برای ورود به ساختمان‌ها 25 درصد و فضاهای آموزشی و مبلمان شهری تنها سه درصد مناسب‌سازی آن انجام شده است.

عباس‌آبادی تصریح کرد: در راستای تسهیل ورود سالمندان و معلولان به ادارات باید برنامه‌ریزی‌های جامعی انجام شود و موانع فیزیکی برای استفاده این قشر از فضاهای تفریحی و اداری و آموزشی در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی میزان شیوع سالمندی 9.5 درصد ثبت شده، تأکید کرد: در حال حاضر 60 هزار سالمند در این استان وجود دارد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خراسان‌جنوبی ارائه خدمات پزشکی به سالمندان و طرح شهر دوستدار سالمند را از جمله فعالیت‌های بهزیستی طی سال گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول