اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز خبر داد

انتصاب رئیس ستاد سالگرد ارتحال امام(ره) در البرز

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و انتظامی استاندار البرز از انتصاب رئیس ستاد سالگرد ارتحال امام در این استان خبر داد.

انتصاب رئیس ستاد سالگرد ارتحال امام(ره) در البرز

ناصر رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در نیمه خرداد هر سال ما دو واقعه مهم را در تقویم سالانه کشور داریم که عبارت است از سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و هم‌چنین 15 خرداد که برنامه‌های ویژه‌ای به صورت مردمی در این ایام برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از یک سو 15 خرداد نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در حرکت انقلابی ملت ایران و پیروزی انقلاب داشته و به ‌عنوان یکی از روزهای مهم تاریخ کشورمان محسوب می‌شود و از سوی دیگر سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برای ملت ایران دارای اهمیت بسیاری است.

این مسئول ادامه داد: مردم ما به چند دلیل نیمه خرداد هر سال برنامه‌های مذهبی و معنوی‌ را در سطح ملی برگزار می‌کنند که در مورد 15 خرداد برگزاری این مراسم نشانه پایداری و استقامت ملت ایران در ادامه راه انقلاب است.

رجبی افزود: از سوی دیگر امام خمینی(ره) به ‌عنوان مرجعیت بزرگ شیعه و هم‌چنین فردی که ملت ایران را از زیر چنگال طاغوت درآورد و راه سعادت را به ما نشان داد، در قلوب ملت ایران جایگاه رفیعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل هر ساله در 14 خردادماه شاهد برگزاری باشکوه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) هستیم و این مراسم هر سال با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

* اهمیت مراسم سالگرد ارتحال امسال با سال‌های قبل

معاون سیاسی و انتظامی استان البرز با اشاره به شرایط داخلی و خارجی کشور و افزایش تهدیدها و تحریم‌های دشمنان خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: مهم‌ترین هدف دشمنان مأیوس کردن ملت ایران از انقلاب است.

رجبی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که فشارهای سنگینی به ویژه در حوزه فرهنگی و اقتصادی به ملت ما وارد می‌کنند که نیاز است پاسخ قاطع و کوبنده‌ای به آنها داده شود.

وی تأکید کرد: در این شرایط برگزاری مراسم‌های مذهبی و ملی از جمله سالگرد ارتحال امام خمینی به عنوان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی ثابت می‌کند که این ملت دست از آرمان‌های امام و پیشوای خود برنداشته است.

* آغاز به کار ستاد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

این مسئول در استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای تحقق این مهم چه برنامه‌هایی در استان البرز امسال برگزار خواهد شد، گفت: به طور کلی اکثر برنامه‌های مربوط به سالگرد ارتحال امام به صورت مردمی و خودجوش برگزار شده و سازمان‌های دولتی نقش محدودی دارند و ما تنها در حوزه هماهنگی کارها ورود پیدا می‌کنیم.

رجبی گفت: البته ستاد سالگرد ارتحال امام هر ساله در کشور و به طبع آن استان‌ها فعال می‌شود که این ستاد مسئول برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های مردمی و هم‌چنین برنامه‌های دستگاه‌های مسئول است.

وی تأکید کرد: با توجه به این که کم‌تر از 2 ماه به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام داریم، این ستاد با انتصاب رئیس به صورت رسمی در استان البرز فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون سیاسی و انتظامی استاندار البرز اعلام کرد: با صدور حکمی که به امضای استاندار البرز رسیده است، احمد افضلی به‌ عنوان رئیس ستاد بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در این استان منصوب شد.

رجبی در پایان اظهار امیدواری کرد که مراسم سالگرد ارتحال امام و هم‌چنین 15 خردادماه امسال به صورتی برگزار شود که کشورهای غربی پاسخ توطئه‌های خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول