اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نهبندان:

375 هکتار از اراضی نهبندان زیرکشت محصول زیتون است

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی نهبندان گفت: در حال حاضر بیش از 375 هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت محصول زیتون است.

375 هکتار از اراضی نهبندان زیرکشت محصول زیتون است

محمد خیرخواه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان از آغاز انجام عملیات هرس در باغات زیتون این شهرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: به منظور شکل‌دهی درختان زیتون و تعادل رشد زایشی و رویشی برای تولید شاخه‌های بازده، افزایش عمر مفید و به وجود آوردن درختان زیتون با تولید اقتصادی و افزایش درآمد باغداران با نظارت کارشناس مجرب باغبانی در سطح شهرستان و با حمایت‌های فنی، مالی و تدارکاتی عملیات هرس و محلول‌پاشی 120 هکتار از باغات بازده سطح زیر کشت این محصول آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات هرس و تغذیه به صورت الگویی در سطح 10 هکتار از این باغات نیز در حال انجام است که این اقدام گامی در راستای حمایت از باغداران زیتون و دلگرمی بیشتر آنان برای تولید این میوه در سطح شهرستان است.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان، این شهرستان را به‌عنوان مهم‌ترین و مستعدترین منطقه برای کشت محصول زیتون در خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از 375 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول زیتون قرار دارد.

خیرخواه ادامه داد: طی سال گذشته با اعتبار 60 میلیون ریال و توزیع 8 هزار اصله نهال یارانه‌ای بین کشاورزان شهرستان به میزان 20 هکتار به سطح زیرکشت باغات زیتون نهبندان افزوده شد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر 20 تن میوه زیتون از باغات این شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی نهبندان خواستار راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی زیتون در این شهرستان شد و گفت: راه‌اندازی این ایستگاه تحقیقاتی به توسعه و رشد پژوهش‌ها و تحقیقات در سطح استان کمک شایانی خواهد کرد.

خیرخواه راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی زیتون در نهبندان را دارای دو محور عمده دانست و تصریح کرد: تحقق این برنامه به منظور حفظ و نگهداری گونه‌های مختلف زیتون برای نسل آینده زمینه حضور تیم‌های مختلف پژوهشی را فراهم می‌آورد و مزایای علمی بسیاری برای خراسان‌جنوبی به دنبال دارد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول