اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل:

رفتار دوگانه با متخلفان آنها را جری‌تر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:‌ رفتار دوگانه با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی از سوی مسئولان و متولیان به جری شدن اقدام و جسارت آنها منجر می‌شود.

رفتار دوگانه با متخلفان آنها را جری‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایبعلی رحیمی عصر امروز در همایش هوای پاک و صیانت از منابع طبیعی در اردبیل اظهار داشت: زمانی که با قاچاقچیان قطع اشجار و الوار و تخریب‌کنندگان منابع طبیعی برخورد می‌شود عده‌ای با فرافکنی چنان شور و غوغایی را به پا می‌کنند که گویی مأموران ما نباید با متخلفان برخوردی می‌کرد و یا به دستگیری و معرفی آنها به دادگاه اقدامی می‌کرد.

وی تصریح کرد: حتی افرادی در کسوت نمایندگی مجلس در ادوار گذشته در این زمینه در صحن مجلس تذکر دادند و از برخورد قانونی و جدی ما شاکی بودند که مگر قاچاقچیان چوب و الوار مرتکب قاچاق مواد مخدر شده‌اند که چنین برخورد سختگیرانه با آنها اعمال می‌شود.

رحیمی خاطر نشان کرد: چنین دیدگاه‌هایی افراد متخلف و مرتکب خطا شده را جری می‌کند و در چنین شرایطی است که اعمال قانون و تحرکات ما قابل قبول و پسند واقع نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: چنین رفتار دوگانه‌ای ذهنیت منفی نیز ایجاد می‌کند و گاه جسارت افراد به حدی می‌رسد که مأموران منابع طبیعی را نیز نادیده گرفته و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: چنین اقدامی علاوه بر جری و تحریک کردن متخلفان به دلسرد شدن مأموران ما نیز منجر می‌شود چرا که وقتی مأمور ما تضاد برخورد و رفتار را می‌بیند هرگز راغب نیست که در برابر تخلفات ایستادگی کند.

به گزارش فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در ادامه سخنان خود از مسئولان و نخبگان جامعه خواست دیدگاه و نگاه خود را به حوزه صیانت از جنگل، مرتع و منابع طبیعی اصلاح کنند چرا که 80 درصد مردم ما خود حافظ منابع طبیعی هستند و با قوانین و مقررات نیز آشنایی دارند.

رحیمی بیان کرد: مشکل ما با 20 درصد افراد متخلفی است که این حوزه را به چالش کشیده و سلامت آن را به مخاطره می‌اندازند که باید به صورت جدی با آنها برخورد شود.

وی گفت: باید فرهنگ قدرشناسی و صیانت از اموال ملی و عمومی یک ارزش محسوب شود تا مبادا عده‌ای احساس کنند که تخریب جنگل، مرتع و مواهب خدادادی زرنگی است و یا دور زدن قانون به حساب می‌آید.

رحیمی افزود: گاه برخی از مسئولان و نمایندگان شهرستان‌های مختلف چنان در برابر رفتار سختگیرانه با قاچاقچیان کوتاه آمده و منافع خود را اولی بر منافع جمع می‌دانند که چنین اقدامی اگر 100 سال نیز ادامه پیدا کند دیگر فاتحه منافع طبیعی خوانده شده است.

این مسئول تصریح کرد: در حالی که در گذشته تمام اطراف و اکناف اردبیل پر از جنگل و زیستگاه‌های طبیعی بوده است امروز از این همه زیبایی و پرپشتی جنگل‌ها خبری نیست و روز به روز بر دامنه فقر بر این حوزه افزوده می‌شود.

وی با قدردانی از رسانه‌ها و حرکت‌های تأثیرگذار آنها در فرهنگ‌سازی صیانت و حفاظت از عرصه‌های طبیعی خاطر نشان کرد: با همکاری صدا و سیما برنامه «آنام طبیعت» که به صورت هفتگی پخش می‌شود تأثیر ژرف و عمیق در آگاهی و هشدارهای واقعی به مردم و برخی مخربان عرصه‌های جنگلی و طبیعی داشته اما همچنان انتظار داریم مسئولان ارشد استان با ایجاد حساسیت‌های بیشتر در جامعه مردم را به صیانت از زمین پاک، هوای تمیز و طبیعت بکر فرا خوانند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول