اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول پنج سال

شاغلان نانوایی در اردبیل مهارت نظری ـ عملی می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل گفت: در طول پنج سال تمام شاغلان واحدهای نانوایی در استان مهارت‌های نظری و عملی را سپری می‌کنند.

شاغلان نانوایی در اردبیل مهارت نظری ـ عملی می‌بینند

عباس کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در این مدت شاطر و سایر کارگران فعال در واحدهای نانوایی دوره‌های لازم پیشکاری و مهارت نانوایی را به طور نظری و عملی گذرانده و گواهی مهارت شاطری را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این برنامه آموزشی به دنبال انعقاد قرارداد با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اجرایی می‌شود تا ضعف مربوط به این حوزه برطرف شود.

کریمی خاطر نشان کرد: در این راستا تعداد 653 نفر از شاغلان نانوایی در شهرستان‌های مختلف در کلاس‌ها حاضر و دوره‌های پیشکاری را گذرانده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: در شهرستان گرمی 73 نفر، نمین 89 نفر، سرعین 32 نفر و کوثر 34 نفر این دوره‌ها را سپری کردند که درصد تحقق پیشرفت برنامه‌ها نیز به ترتیب در گرمی 56 درصد، نمین 51 درصد، سرعین 39 درصد و کوثر 42 درصد بوده است.

وی ادامه داد: در مرکز استان اردبیل نیز به تعداد 205 نفر از نانوایان در این دوره‌ها شرکت کردند که درصد تحقق پیشرفت برنامه 37 درصد بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اعلام این‌که در شهرستان نیر 38 نفر و خلخال 62 نفر در این دوره‌ها حاضر شده و مهارت‌ها را فرا گرفتند، بیان کرد: درصد تحقق پیشرفت برنامه در نیر 31 درصد و در خلخال 24 درصد بوده است.

کریمی کمترین تحقق برنامه آموزشی را مربوط به شهرستان پارس‌آباد با آموزش 20 نانوا و تحقق یک درصدی اعلام کرد و گفت: بیله‌سوار و مشگین‌شهر در رده‌های بعدی قرار دارند که به ترتیب 7.5 و 23 درصد برنامه‌های آنها با آموزش 14 نانوا در بیله‌سوار و 86 نانوا در مشگین‌شهر انجام شده است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در شهرستان گرمی و نمین بالاترین عملکرد و پارس‌آباد و بیله‌سوار کمترین حضور در کلاس‌ها را از سوی نانوایان شاهد بودیم.

کریمی تصریح کرد: در سال‌جاری نیز قرارداد آموزشی تهیه و تنظیم و تعداد دیگری از نانوایان به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شدند که انتظار می‌رود با هماهنگی دستگاه‌های مختلف این آموزش‌ها جدی گرفته شود.

وی در پایان از هماهنگی و همکاری خوب اتحادیه نانوایان قدردانی کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود کلاس‌ها با رونق بیشتر به همت نانوایان برای کسب مهارت‌های مورد نیاز انجام شده و گواهینامه نانوایان ارایه شود چرا که از فعالیت شاغلان فاقد گواهینامه در پخت نان جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول