اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

مدیریت طلای سیاه نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند از زباله‌های شهری به عنوان طلای سیاه یاد کرد و گفت: اگر هم‌پا با تکنولوژی‌های روز دنیا مصرف کنیم اما مدیریت پسماند مدرن نداشته باشیم مطمئنا به مشکل بر می‌خوریم.

مدیریت طلای سیاه نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی قاسم‌زاده نداف عصر امروز در جلسه گردهمایی بخشداران و دهیاران شهرستان بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با موضوع مدیریت پسماند در محل فرمانداری بیرجند اظهار داشت: زندگی اجتماعی و زندگی مدنی الزامات خاص خویش را دارد.

قاسم‌زاده نداف ادامه داد: طبیعی است که با افزایش روزافزون تکنولوژی‌ها و مدرن‌تر شدن زندگی‌ها، پسماند و زباله بیشتری نیز به وجود آید.

وی با اشاره به این موضوع که در کشورهای صنعتی ادبیات زندگی مدرن نهادینه شده است، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما تنها تکنولوژی وارد شده و فرهنگ و ادبیات استفاده از آن همزمان با ورود تکنولوژی به کشور وارد نشده است.

*باید در ارتباط با مدیریت پسماندها فرهنگ‌سازی کنیم

فرماندار بیرجند ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته به زباله به عنوان یک محصول قابل استفاده مجدد نگاه می‌شود که می‌توان آن را دوباره به چرخه تولید بازگرداند.

قاسم‌زاده نداف با اشاره به این موضوع که در کشورهای صنعتی به زباله لقب طلای کثیف را داده‌اند، ابراز داشت: ما اگر در داخل کشور مدرن و هم پا با تکنولوژی‌های روز دنیا مصرف کنیم، اما مدیریت پسماند مدرن نداشته باشیم مطمئنا به مشکل بر می‌خوریم.

وی وظیفه تبدیل کردن موضوع مدیریت پسماند به فرهنگ را بر عهده افرادی دانست که با مدیریت تجمعات مردمی رو به رو هستند و افزود: استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران که وظیفه مدیریت تجمعات مردمی را بر عهده دارند، می‌توانند در زمینه فرهنگ سازی مدیریت پسماند‌ها در بین مردم، موثر واقع شوند.

*قرار دادن سطل‌های بازیافت زباله در سطح شهر، به شهرداری ابلاغ می‌شود

فرماندار بیرجند با اشاره به افزایش روز افزون میزان زباله‌های تولیدی توسط مردم گفت: روستاها نیز به تبعیت از شهرها زباله بیشتری نسبت به گذشته تولید می‌کنند، که بسیاری از آن‌‌ها هم‌چون شیشه، ‌پلاستیک و کاغذ را می‌توان از سایر زباله‌ها جدا کرده و مورد بازیافت قرار داد.

قاسم‌زاده نداف با اشاره به این موضوع که رعایت بهداشت از توصیه‌های موکد دین مبین اسلام است،‌ ابراز داشت: هر کدام از دهیاران وظیفه دارند تا آموزش‌هایی که امروز در ارتباط با مدیریت پسماند فرا می‌گیرند را به ساکنین روستای خویش منتقل کنند.

وی در پایان از اجرای طرح تفکیک زباله در فرمانداری، دهیاری‌ها و ابلاغ به شهرداری‌ها به منظور قرار دادن سطل‌های بازیافت در نقاط شهری خبر داد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول