اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین خبر خوش 91 مدیر کل امور روستایی خراسان جنوبی

علوی: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری خراسان ‌جنوبی در نخستین اظهار نظر رسمی خود در سال 91 در خبری خوش گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در استان امسال اجرا می‌شود.

علوی: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدمحمد کاظم علوی عصر امروز در گردهمایی بخشداران و دهیاران شهرستان بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با موضوع مدیریت پسماند در محل فرمانداری بیرجند اظهار داشت: وظیفه حفظ محیط زیست مهم‌ترین وظیفه دهیاران به شمار می‌رود که جمع‌آوری و مدیریت پسماند نیز زیر مجموعه‌ای از آن ‌است.

علوی ادامه داد: ‌بحث تفکیک زباله در مبدا را در دستور کار خویش قرار داده و در سال 91 آن را پیگیری کرده و به اجرا می‌رسانیم.

وی یکی از اقلام هزینه‌ای بودجه سالانه دهیاری‌ها را جمع‌آوری پسماندها دانست و افزود:‌ مجموع روابط متقابل بین فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها، استانداری و مردم، زمینه مدیریت پسماند را فراهم می‌کند.

مدیر کل امور روستایی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: مدیریت و جمع‌آوری پسماندها یک موضوع مهم است که در ارتباط با آن باید برنامه‌ریزی کرده و هزینه‌های مربوطه را بپردازیم.

*آموزش مهم‌ترین موضوع در ارتباط با مدیریت پسماندها است

علوی با اشاره به گلایه دهیاران روستاهای اطراف کوه باقران از جا گذاشتن زباله‌ها توسط مردم در کوه پس از کوهپیمایی تصریح کرد: این مشکل نیز باید با همکاری نهادهای مربوط از جمله سازمان محیط زیست و هیأت کوهنوردی حل شود.

وی مهم‌ترین موضوع در ارتباط با مدیریت پسماندها را آموزش دانست و افزود: اگر بتوانیم فرهنگ درست مدیریت پسماندها را به وسیله کتاب‌های شعر و نقاشی در سنین پایین به کودکانمان منتقل کنیم، شاهد بهبود وضعیت محیط زیست در آینده خواهیم بود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول