اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری اداره تبلیغات اسلامی آزادشهر انجام شد

نشست آسیب‎شناسی خرافات در مجالس بانوان در آزادشهر

خبرگزاری فارس: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر نشست آسیب‎شناسی خرافات و موهومات در مجالس بانوان در فاطمیه این شهر برگزار شد.

نشست آسیب‎شناسی خرافات در مجالس بانوان در آزادشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر در این نشست گفت: در آستانه ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با توجه به برگزاری مراسم‎های ویژه این ایام که به میزبانی بانوان و در مجالس خانگی برگزار می‎شود و با عنایت به افزایش بازار شایعات و خرافات برگزاری این نشست نقش مهمی در آگاهی دادن مداحان، خادمان اهل‌بیت (ع) و بانوان فعال در برنامه‎های دینی و مذهبی خواهد داشت.

حجت‎الاسلام علی‎اکبر سایری خاطر نشان کرد: در طول تاریخ همیشه عده‎ای سودجو و فرصت‎طلب به دنبال آن بوده‎اند تا با نشر اخبار کذب و دروغ به ویژه در حیطه دین با باورها و اعتقادات مردمان ما بازی کنند و به خواسته‎های دنیوی خود دست پیدا کنند و منافع دنیوی خود و اطرافیان خود را تقویت کنند.

وی اضافه کرد: خرافه‎افکنی و نشر اخبار بی‎پایه و اساس در زمان پیامبر اسلام (ص) هم رواج داشته که حتی در زمان فوت ابراهیم فرزند رسول اسلام (ص) خورشید گرفتگی را به عزادار بودن خورشید و ابراز همدردی با پیامبر نسبت داده بودند که با اعتراض شدید پیامبر اکرم (ص) روبه‌رو شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آزادشهر تصریح کرد: داستان به دنیا آمدن کودکانی عجیب‎الخلقه و حنا گرفتن اطفال زیر پنج سال یکی از شایعات بی‎اساس امروزی‌ها است که متاسفانه تعداد زیادی از هموطنان ما را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که در شهر مذهبی و روحانی مشهد مقدس حنا یافت نمی‎شود و بسیاری از شهروندان به دنبال حنا گرفتن دست و پای فرزندان خردسال خود برای در امان ماندن از گزند حوادث هستند که این بسیار نگران‎کننده است.

سایری ادامه داد: همه کسانی که بدعت‎ها و خرافاتی ایجاد می‎کنند و عده‎ای از افراد جامعه را در مسیر نادرستی قرار می‎دهند از دشمنان اسلام و مسلمانان هستند که به فرموده قرآن گرفتار در قل و زنجیرهایی شده‎اند که بی‎توجهی به دین و برنامه‎های الهی اصلی‎ترین دلیل گرفتاری آنها است.

وی از همه مسئولان و مردم خواست با این معضل به شکل جدی برخورد داشته باشند، از نشر و گسترش آن جلوگیری کنند، با عاملان اصلی آن برخورد کنند تا در آینده با مشکلات بزرگ‎تری برخورد نکنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول