اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

تولید 3 میلیون شاخه گل و گیاه زینتی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از تولید 3 میلیون شاخه، 170 هزار اصله و یک‌هزار و 500 گلدان گل و گیاه زینتی در سطح 10 هکتار فضای گلخانه‌ای و حدود 15 هکتار فضای باز خبر داد.

تولید 3 میلیون شاخه گل و گیاه زینتی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار داشت: میزان تولید گل و گیاه زینتی شامل 3 میلیون شاخه، 170 هزار اصله و یک‌هزار و 500 گلدان در استان خراسان‌جنوبی است که این میزان از 10 هکتار فضای گلخانه‌ای و حدود 15 هکتار فضای باز تولید می‌شود.

وی افزود: درآمد سالانه تولید گل و گیاهان زینتی سطح استان حدود 11 میلیارد و 575 ریال است و در بخش تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی 60 نفر مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: گونه‌های با ارزش گل‌های زینتی و درختچه‌ای تولیدی در استان خراسان‌جنوبی شامل نرگس و گل محمدی و همچنین انواع سرو، کاج، اقاقیا، زبان گنجشک، رزماری، خرزهره، شمشاد، برگ نو و ترون از دیگر گونه‌های گل‌های زینتی و درختچه‌های  تولیدی در سطح استان است.

هادربادی ادامه داد: در سال گذشته در قالب طرح اصلاح، احیا و افزایش تولید گل و گیاهان زینتی اعتباری معادل 530 میلیون ریال در نظر گرفته شد که این میزان اعتبار در سال جاری به یک‌هزار و 30 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی گفت: اعطای تسهیلات بانکی در مورد تأسیس و تجهیز گلخانه‌های تولید گیاهان زینتی، انجام مشاوره فنی توسط کارشناسان سازمان و مدیریت‌های شهرستان‌ها، تأمین تجهیزات مورد نیاز بهره‌برداران، کودپاشی و تأمین کودهای جدید به ویژه کودهای زیستی، اجرای باغ الگویی، آنالیز خاک و آب مراکز و عرصه‌های تولید گل و گیاهان زینتی از مهم‌ترین اقدامات سازمان جهادکشاورزی در زمینه گل و گیاه زینتی در سال 91 است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول