اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم:

نقش کانون‌های مساجد رشد و اعتلای فکری و فرهنگی جوانان است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: نقش کانون‌های مساجد رشد و اعتلای فکری و فرهنگی جوانان است.

نقش کانون‌های مساجد رشد و اعتلای فکری و فرهنگی جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روح‌الله رمضانی در دیدار با رئیس دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد قم بر تعامل بیشتر معاونت جوانان و دبیرخانه کانون مساجد در زمینه‌های مشترک کاری تاکید کرد و به بیان اهمیت مساجد به عنوان پایگاه‌های پرورش جوانان و نقش کانون‌های مساجد در رشد و اعتلای فکری و فرهنگی جوانان پرداخت.

رمضانی عنوان داشت: تمرکز بیش از پیش اداره کل ورزش و جوانان استان قم بر سمن‌های مستقر در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری سطح شهر قم نیازمند همکاری و تعامل بیشتر با دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد قم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت‌های کاری این معاونت در سال جاری در زمینه فعالیت‌های مربوط به ازدواج و اوقات فراغت جوانان، اداره کل ورزش و جوانان شرایط لازم برای آموزش جوانان مساجد استان قم در راستای تحقق ازدواج آگاهانه، بهنگام، آسان و پایدار در بین این قشر فرهیخته از جامعه را فراهم می‌آورد.

سرپرست معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم، برنامه‌های این اداره کل در بخش مساجد را کمک به تجهیز اماکن ورزشی مستقر در مساجد، اختصاص فضاهای ورزشی با تخفیف ویژه به جوانان مساجد و دبیران کانون‌های مساجد، آموزش رایگان جوانان در زمینه‌های مربوط به ازدواج، خانواده، امداد و نجات و برگزاری کارگاه‌های تخصصی ویژه جوانان مساجد عنوان کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام سعید روحانی رئیس دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان قم با تقدیر از برگزاری این جلسه، برنامه‌های این دبیرخانه در زمینه اوقات فراغت جوانان را گسترده اعلام کرد و بیان داشت: این دبیرخانه در زمینه‌های مختلف مربوط به جوانان آماده همکاریست.

وی همچنین از رسیدگی به وضعیت سازمان‌های مردم نهاد مستقر در مساجد خبر داد و افزود: در آینده‌ای نزدیک ضمن شناسایی این سمن‌ها، جلسات مشترک دبیرخانه معاونت جوانان و سمن‌های جوان فعال در مساجد برگزار خواهد شد تا ضمن شناسایی ظرفیت این سمن‌ها مشکلات احتمالی پیش روی این عزیزان برطرف شود.

روحانی خاطرنشان کرد: تعامل این دبیرخانه با سمن‌ها در گذشته مناسب بوده و برنامه‌های مشترک فرهنگی در مساجد برگزار شده است.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دبیرخانه معاونت جوانان و سمن‌های جوان فعال در مساجد  استقبال کرد و عنوان داشت: موضوعات مربوط به قشر جوانان استان جزء موضوعات مشترک دو دستگاه بوده و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های دو طرف لازمه بهبود فرآیندها و افزایش کارایی برنامه‌ها خواهد شد.

در پایان این جلسه مقرر شد جلسات مشترک دو طرف برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی ویژه جوانان مساجد در سطح کارشناسان دو بخش ادامه یابد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول