اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره:

خرم‌دره ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: شهرستان خرم‌دره از ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی برخوردار است.

خرم‌دره ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی دارد

رحیم نوری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در این شهرستان اظهار داشت: این شهرستان رتبه نخست درصد باسوادی استان زنجان را دارد.

وی افزود: برخورداری از دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای برادران‌، خواهران‌، فرهنگسرا‌، کانون‌های پرورش فکری و وجود کتابخانه‌های مناسب در شهر و روستا و سایر مراکز علمی و فرهنگی‌، آموزشی و هنری بستر بسیار مناسبی در زمینه‌های رشد و بلوغ فکری و علمی جوانان و نوجوانان این شهرستان به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه این شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری دارای بیش از 20 هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت و 10 درصد مساحت جنگل‌های استان است، ابراز داشت: این شهرستان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش کشاورزی برخوردار است.

وی اضافه کرد: وجود آب و هوای مناسب‌، بارندگی و ذخایر زیرزمینی آب و برخورداری بیش از 250 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق و سدهای شویر‌، خلیفه‌لو‌، ویستان و کینه‌ورس و مطالعه چندین سد خاکی دیگر در سطح روستاهای شهرستان و هم‌چنین عبور دو رودخانه مهم کبیر و قوری‌چای در خرم‌دره موجب رونق بخش کشاورزی در این شهرستان شده است.

نوری‌پور تصریح کرد: به لحاظ وجود این مواهب الهی محصولات متنوعی از جمله گندم‌، هلو‌، گردو‌، سیب‌، زردآلو‌، لوبیا‌، سیب‌زمینی‌، انگور و محصولات جالیزی‌، میوه‌های دانه‌دار و هسته‌دار در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود بزرگ‌ترین واحد صنعتی گاوداری شیری شمال‌غرب و استان در مجتمع کشت و صنعت خرم‌دره با بیش از 5 هزار رأس و تولید روزانه 75 هزار کیلو شیر در این واحد صنعتی خاطرنشان کرد: وجود مرغداری تخمی‌، گوشتی و جوجه یک روزه و ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای توانسته این شهرستان را به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان مطرح کند.

فرماندار خرم‌دره افزود: شهرستان خرم‌دره در تولید گردو‌، صنوبر و جوجه یک روزه و گندم آبی تولید در واحد سطح رتبه نخست، در حبوبات، انگور و تخم‌مرغ رتبه دوم و در تولید محصول سیب رتبه سوم استان را دارا است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش معدن این شهرستان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، گفت: به دلیل ذخایر قابل توجه گرانیت و برخورداری از کانسارهای اقتصادی متنوع و مناسب برای توسعه، وجود ذخایر معدنی فراوان و ارزشمند هم‌چون ذخایر سنگ‌های ساختمانی و سیلیس و معدن مس یکی از مناطق مهم سرمایه‌گذاری استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول