اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

آبیاری تحت فشار 361 هزار هکتار از اراضی در دولت دهم

خبرگزاری فارس: معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: 361 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سراسر کشور طی فعالیت دولت دهم به آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

آبیاری تحت فشار 361 هزار هکتار از اراضی در دولت دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سید رحیم سجادی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: دولت طی دو سال گذشته توجه ویژه‌ای را به توسعه بخش کشاورزی داشته و در این راستا جلسات منظمی را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول دولت نهم 290 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار تجهیز شده است افزود: توسعه آبیاری تحت فشار و استفاده بهینه از منابع آب در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد.

سجادی از اجرای 186 هزار هکتار شبکه فرعی برای کشاورزی طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: اجرای شبکه فرعی در دولت نهم صرفا 85 هزار هکتار بود.

وی همچنین با اشاره به اجرای 14 هزار و 372 کیلومتر شبکه انتقال آب در بخش کشاورزی اظهار داشت: این میزان در طول دولت نهم 10 هزار کیلومتر بوده است.

معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد:‌ مطمئن هستیم که اینگونه کارها برای تأمین مواد غذایی یکی از کارهای مهمی است که سبب استقلال شده و اگر امنیت غذایی و خودکفایی نمی‌بود، نمی‌توانستیم استقلال خود را حفظ و در مقابل ابرقدرت‌ها بایستیم و اینها به خاطر کمترین نیاز به محصولات کشاورزی بوده است.

سجادی به خاطر حمایت از بخش کشاورزی در دولت دهم شاهد عملکرد مثبتی در حوزه کشاورزی و افزایش تولیدات محصولات بوده که استقلال کشور را در بخش کشاورزی در پی دارد.

وی با بیان اینکه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در دولت تشکیل شده و با ریاست رئیس جمهور این نشست‌ها برگزار می‌شود افزود: رهبری تاکید داشته که بخش کشاورزی باید به صورت ویژه دیده شود و از این‌رو شاهد تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی بوده که نشان از توجه دولت به این بخش دارد.

سجادی اظهار داشت: مطمئن هستیم این پیگیری‌ها برای توسعه کشاورزی مفید فایده بوده و به خاطر تأثیر کشاورزی در اقتصاد و اشتغال، توسعه این بخش ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی در استان‌ها در مورد ابلاغیه‌های وزارتخانه مسئول بوده و می‌توانند پیشنهادات خود را در خصوص دستورالعمل‌های ابلاغی به ستاد مرکزی ارائه کنند گفت: وزارت جهاد کشاورزی در کنار این ابلاغیه‌ها به واگذاری اختیارات به استان‌ها اهتمام داشته و در این راستا اختیارات بخش‌هایی مثل صنایع، امور اراضی و ... را به استان‌ها واگذار کرده است.

معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی افزود: البته سرعت عمل در طرح‌ها نباید به کیفیت کار و تصمیم‌گیری‌ها لطمه بزند تا شاهد رشد و پیشرفت روزافزون بخش کشاورزی در کشور باشیم.

سجادی همچنین نسبت به پیگیری و تأمین نهاده‌های دامی استان خراسان شمالی قول مساعد داد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول