اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان

مراکز دولتی نقش بسزایی در پیشبرد فعالیت‌های قرآنی دارند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مراکز دولتی می‌توانند در پیشبرد فعالیت‌های ترجمه قرآن برای کودکان نقش مهمی را ایفا کنند.

مراکز دولتی نقش بسزایی در پیشبرد فعالیت‌های قرآنی دارند

مهدی علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تا زمانی که احساس نیاز در افراد به ‌وجود نیاید، فرد به دنبال آموزش قرآن و ترجمه آن نخواهد رفت.

وی افزود: باید احساس نیاز و علاقه و عشق به آموزه‌های دینی و اخلاقی در خانواده‌ها به ‌وجود آید.

مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: یک بخش از فعالیت‌های نهضت قرآن آموزی به آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم اختصاص دارد و آموزش در این زمینه بر مبنای کتاب «ترجمه و مفاهیم» استاد «مسعود وکیل» در سطوح مختلف در اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مؤسسات و مراکز قرآنی دارای مجوز انجام می‌شود.

علی‌محمدی تصریح کرد: در صورت استفاده از معلمان متخصص در کلاس‌های آموزش قرآن کریم مدارس، شاهد تدریس مطلوب متن عربی و ترجمه قرآن کریم خواهیم بود.

وی با اشاره به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به آموزش‌های مفاهیم قرآن کریم، بیان داشت: دستگاه‌های دولتی، فرهنگی و مؤسسات و مراکز قرآنی به ‌ویژه سازمان تبلیغات اسلامی و مؤسسات قرآنی توجه ویژه‌ای به امر آموزش قرآن کریم داشته و دارند.

مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: برگزاری دوره‌های مختلف مفاهیم و تفسیر قرآن کریم موجب انس بیشتر جوانان و نوجوانان با کلام‌الله مجید و فضای مناسب قرآنی در جامعه و الگوی مناسب اخلاق اسلامی را در جامعه فراهم خواهد کرد.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه محوریت قرآن و اخلاق اسلامی در مملکت ایران اسلامی مشهود است خاطر نشان کرد: مؤلفان در قالب‌های مختلف نسبت به انتشار کتب ترجمه و مفاهیم کوشیده و سعی و اهتمام خود را بر این گذاشته‌اند تا آموزه‌های الهی به صورت ساده‌تر و راحت‌تر در دسترس خانواده‌ها قرار گیرد.

وی افزود: نیازسنجی آموزشی، پایه کار و فعالیت معلمان و مؤلفان را برای آموزش‌های قرآن کریم تشکیل می‌دهد و بدیهی است این نیازسنجی در سطح گسترده در حوزه‌های تخصصی قرآن و در سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تخصصی آن، که همان سازمان دارالقرآن‌الکریم است، صورت پذیرفته و در استان نیز توسط کارشناسان مربوطه انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول