اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

آموزش قرآن با شیوه نوین همراه باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: آموزش قرآن مجید با روش‌های نوین و متنوع همراه باشد.

آموزش قرآن با شیوه نوین همراه باشد

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ابراهیم فتح‌اللهی بعد از ظهر امروز در همایش زکات استان آذربایجان غربی که با حضور ائمه جمعه تمام شهرستان های آذربایجان غربی و عاملان زکات این استان در مصلی ارومیه برگزار شد، اظهارداشت: سالهای سال در کشور قرآن نقش محوری داشت اما نحوه نگاه به قرآن و همگانی کردن آن سبک های گوناگونی داشت که در این شیوه در حجت الاسلام محسن قرائتی تنوع بیشتری دارد.

وی با اشاره به شیوه بیان حجت الاسلام قرائتی در زمینه آموزش قرآن به تمام سنین، تصریح کرد: این بزرگوار توانسته اند با شیوه های نوین و متنوعی که در آموزش قرآن دارند اشتیاق بیشتری در مردم برای آموزش آموزه های دینی ایجاد کنند.

این مسئول افزود: بر این اساس دروس قرآنی او جذاب و قابل استفاده برای تمام مردم است.

فتح‌اللهی ارائه سبکی نو و استفاده از فن تمثیل به عنوان آرایه  ادبی که از قرآن بهره گرفته است را در آموزش قرآن موثر دانست و گفت: در ادبیات تبلیغ شیوه تمثیل جواب بهتری می دهد.

وی ادامه داد: عدم تکرار در بیانات قرائتی به تازگی قرآن بر می گردد و کسی که از قرآن الهام می گیرد طراوت در پیام او تجلی دارد.

این مسئول اعلام کرد: حجت‌الاسلام قرائتی از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب عهدی با خدا داشت که در محضر قرآن باشد، امید است وجود پربرکت ایشان در کشور همچنان برای خدمت‌رسانی به قرآن و تبلیغ دین پربارتر و درخشان باشد.

فتح‌اللهی وجود حوزه های علمیه قوی در مرکز استان و شهرستان های استان را عامل اصلی برای تعامل مردم با علما عنوان کرد و گفت: وجود چنین حوزه های علمیه قوی سبب هدایت و راهنمایی مبلغان نیز موثر است چرا که آنچه فرهنگ دینی منطقه را تضمین می کند در پیشگاه قرآن و علما بودن است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول