اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات فردوس خبر داد

اجرای طرح انفاق محصولات کشاورزی در فردوس

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات شهرستان فردوس از اجرای طرح انفاق از محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح انفاق محصولات کشاورزی در فردوس

علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس پرداخت زکات را سبب فزونی و رشد مال دانست و اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده انفاق، از محصولات کشاورزی تامین می‌شود.

وی گفت: در بخش کشاورزی علاوه بر انفاق واجب، انفاق مستحب نیز وجود دارد که در زمان برداشت محصولات کشاورزی انجام می‌شود و مستمندان و نیازمندان منتظر و متوقع بردن سهمی از محصولات هستند.

* اهدای درخت میوه به محرومان

دبیر ستاد زکات فردوس افزود: خداوند متعال که شریک عمده و اصلی در کشاورزی است و تمام سرمایه‌گذاری از اوست سهمی از این محصولات را به‌عنوان حق محرومان و مستمندان مشخص کرده که باید در روز برداشت به آنها پرداخت شود.

پاکدل با اشاره به آیه 141 سوره انعام تصریح کرد: خداوند باغ‌های مفروش و غیرمفروش و میوه‌هایی با طعم متفاوت آفریده و فرموده که از این میوه‌ها هنگام به ثمر نشستن بخورید و حق آن را که سهم مستمندان و نیازمندان است در هنگام برداشت پرداخت کنید.

وی یادآور شد‌: در این طرح باغدار تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد امضا و تعداد مشخصی از درختان میوه خود را به ستاد زکات شهرستان اهدا می‌کند تا میوه برداشتی از آن بین محرومان و نیازمندان توزیع شود.

* پرداخت زکات جدی گرفته شود

دبیر ستاد زکات فردوس توجه به زکات مستحبی را از اولویت‌های کاری این ستاد در سال جاری عنوان کرد و گفت: علاوه بر زکات واجب، به زکات مستحبی که همان شجره طیبه نام دارد نیز توجه بیشتری می‌شود.

پاکدل با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) افزود: پرداخت زکات عمر را طولانی و مرگ‌های بد را دفع می‌کند و از این رو مردم باید نسبت به پرداخت زکات مال خود توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول