اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

98 درصد پرونده‌های وارده به دادگستری مختومه شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: 98 درصد پرونده‌های وارده به دادگستری این استان طی سال گذشته مختومه شد.

98 درصد پرونده‌های وارده به دادگستری مختومه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، احمد کیخسروی در نشست قضایی استان اظهار داشت: طی سال گذشته از 95 هزار و 280 پرونده، 93 هزار و 417 فقره مختومه شد.

وی افزود: با همت و تلاش همه قضات و کارکنان دادگستری استان در سال گذشته شاهد کاهش 6/1 درصد پرونده‌های وارده نسبت به مدت مشابه در سال 89 بودیم و تعداد پرونده‌های وارده از 142 هزار و 391 پرونده به 140 هزار و 100 فقره کاهش یافت و این رقم نسبت به سال 88، 4.4 درصد بوده است.

کیخسروی تعیین مرز برای رسیدگی به پرونده‌هایی که باید با متهمان آن‌ها برخورد قاطع گردد و پرونده‌های سبک را از جمله ضروریات برشمرد و گفت: اگر چه کاهش جمعیت کیفری یکی از سیاست‌های مهم کاری است اما باید با برخی از متهمان برخورد قاطعانه‌ای صورت گیرد.

وی از تمامی قضات خواست تا رسیدگی به پرونده‌های مسن را در سرلوحه کاری خود قرار دهند و بر رعایت تکریم ارباب رجوع، به‌روزرسانی اطلاعات و دانش حقوقی، بررسی دقیق پرونده‌ها و دقت و سرعت در صدور آرا و قرارها اهتمام بورزند و از اظهارنظر شفاهی خودداری کنند. 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نظارت بر جمعیت کیفری استان، عملیاتی کردن شعار ملی در حوزه‌های قضایی و رعایت شئونات قضایی را از جمله امور مهم دانست.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته ارزیابی مسئولان در دادگستری استان ما بسیار مثبت بوده است و از عملکرد ما در بیشتر وقت‌ها رضایت کامل وجود داشته است.

کیخسروی همچنین درباره اولویت‌های کاری در سال جاری گفت: راه‌اندازی کمیسیون مشورتی حقوقی و قضایی، تقویت روابط عمومی و امور رفاهی، نظارت بر نحوه تقسیم کار و دسترسی آسان قضات به قوانین جدید از جمله اقداماتی است که در سال جدید اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی قضات با انگیزه و حمایت از قضات قاطع و شجاع، پیگیری مشکلات منازل سازمانی، تقویت اقدامات آموزشی و ... از سایر اولویت‌های کاری در سال جدید است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی برگزاری نشست‌های قضایی استان را باعث تسریع در امور و رسیدگی به پرونده‌ها و پاسخگویی بهتر به مراجعان ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این جلسات باعث افزایش دانش قضایی قضات شده تا به موقع با سرعت و با دقت به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول