اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان:

مراکز فرهنگی نقش مؤثری در بیان آثار امر به معروف و نهی از منکر دارند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: مراکز فرهنگی و آموزشی در بیان آثار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نقش مؤثری دارند.

مراکز فرهنگی نقش مؤثری در بیان آثار امر به معروف و نهی از منکر دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نورالله برشان ‌در نشست هم‌اندیشی، تبیین و ابلاغ برنامه‌های اجرایی سال 1391 به مسئولان واحدهای فرهنگی ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: در اجرای برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر باید به جنبه‌های احساسی، ادراکی و عینی آن توجه بیشتری شود.

وی افزود: جامعه‌ای که بر مدار امر به معروف و نهی از منکر بنا شود، جامعه‌ای سالم و موفق است، زیرا همگان نظارت عمومی را بر خود احساس می‌کنند و می‌دانند اگر در هر زمینه‌ای چه در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و حتی اقتصادی قصوری شود، با تذکر عمومی مواجه خواهند شد.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همین موضوع نظارت عمومی در قالب امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را به یک هنجار مؤثر و نیرومند تبدیل می‌کند، لذا نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی دارد، این است که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که در پیرامونش اتفاق می‌افتد.

برشان تأکید کرد: برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر نیازمند کار فرهنگی و رویکرد فرهنگی در جامعه بوده و باید با استفاده از کارشناسان حوزه و دانشگاه و نیز همکاری کارشناسان مربوطه و مدیریت‌ رسانه‌ها، تبلیغات و آموزش ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در قالب نشست‌های متعدد، راهکارهای مناسب برای احیا و اثربخشی این مقوله مهم اجتماعی یافت.

وی بیان کرد: خودسازی، امر به معروف و نهی از منکر در خانواده و تذکرات لسانی و آیینه یکدیگر بودن از مهمترین محورهایی است که با تکیه بر آنها می‌توان امر به معروف و نهی از منکر را احیا کرد.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین بیان آثار و رهاوردهای امر به معروف و نهی از منکر از طریق مطبوعات، رسانه ملی و مراکز آموزشی و فرهنگی بسیار تأثیرگذار است.

برشان خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می‌رود، چنانکه وجوب کفایی آن ضرورت دین شناخته شده و ضامن بقای اسلام است و قیام امام حسین(ع) نیز بر همین اساس بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: امروزه اطلاع رسانی و تبلیغات حرف اول را در سطح جوامع بشری می‌زند و ما نیز باید از این دو امر مهم استفاده کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظرمان در ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی افزود: با استفاده از تبلیغات و رسانه می‌توانیم در نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر از پیشگامان این عرصه باشیم اما باید طریقه درست بهره‌برداری از آنها را یاد بگیریم که این امر با آموزش میسر است.

*پیشگیری از منکرات امری ضروری است

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار داشت: پیشگیری از منکرات امری لازم و ضروری است و باید همه با منکرات و معروفات آشنایی پیدا کنند. 

موسی سنچولی بیان داشت: بهترین راه برای جلوگیری از منکرات، پیشگیری است و از طریق آموزش و با کمک رسانه‌ها و تبلیغات می‌توان آن را محقق کرد.

وی ادامه داد: شناخت معروفات و منکرات از امور مهم در نهادینه سازی فریضتین است که در این راستا باید از آموزش، تبلیغات و رسانه کمک گرفت.

جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد احیاء استان پرداخت و تصریح کرد: راه‌اندازی 2 هزار و 104 شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر، راه‌اندازی 18 ستاد در سطح شهرستان‌ها و شهرهای سراسر استان، ارزیابی عملکرد عفاف و حجاب و شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر 333 اداره، برگزاری گردهمایی و همایش‌های گوناگون در سراسر استان، چاپ تراکت، بروشور، کتابچه و... بالغ بر هزار و 500 عنوان انعقاد تفاهمنامه با سازمان‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ترنم تذکر با توزیع 14 هزار و 500 کتاب و شرکت بالغ بر 7 هزار نفر، راه‌اندازی ماهنامه طلوع احیاء و چاپ چهار شماره آن تاکنون و راه‌اندازی سایت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در سطح استان بوده است.

سنچولی افزود: اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، احیاء ترویج تذکر لسانی است و همه باید در این زمینه گام بردارند.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول