اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

بنیاد نخبگان در سیستان و بلوچستان در حال شکل‌گیری است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تحولات بنیادی علمی مطلوب در سیستان و بلوچستان در حال شکل‌گیری است.

بنیاد نخبگان در سیستان و بلوچستان در حال شکل‌گیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد ‌در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ‌در استانداری اظهار داشت: بنیاد نخبگان، پارک علمی فناوری، شرکت‌های دانش بنیاد در استان در حال شکل‌گیری است و به زودی این پروژه‌های علمی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی از مسئولان استانی و دستگاه‌های مربوطه خواست تا زمینه را برای رشد و بالندگی استعدادهای نهفته جوانان و شناسایی نخبگان و توانمندی آنان فراهم کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بیان ‌داشت: به همه دستگاه‌ها و نهادهای ملی و مردمی در حوزه سلامت و رفاه جوانان توصیه می‌شود تا در این زمینه با همکاری و هماهنگی، تقسیم کار کرده و برنامه‌های پیشنهادی را از حالت شعار درآورده و آنها را کاربردی و عملیاتی کنند.

آزاد جوانان را سرمایه‌های ملی کشور دانست و تصریح کرد: با هم‌اندیشی و هم‌افزایی تدابیری اتخاذ شود و اولویت را به ساماندهی جوانان تحصیل کرده و بیکار در بخش‌ها و شاخص‌های مختلف تحصیلی دهیم و برنامه‌های پیشنهادی به طور واقعی اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: جوانان متفکران پویا و توانمند جامعه هستند و برای پرورش و ارتقاء رشد این قشر از جامعه، گام نخست مشارکت آنان در امور اجرایی و باور توانمندی‌هایشان است.

مقام عالی کشور در سیستان و بلوچستان بر حل مشکلات ازدواج، اشتغال از طریق برنامه‌های اصولی و بنیادی، قابل اجرا و متناسب با ظرفیت استان تأکید کرد.

آزاد گفت: پیشنهادات مطرح شده در جلسه باید از نظر محتوایی و اهمیت تفکیک کرده و در سال‌جاری برنامه‌های متفاوتی که با تفکر و روحیات جوانان همخوانی داشته باشد ارائه و اجرایی شود.

وی افزود: جایگزینی آموزه‌های کاربردی به جای آموزش‌های تئوری و نظری حائز اهمیت است و باید ظرفیت‌های بالقوه را تبدیل به بالفعل کرد و سرمایه‌گذاران از نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی استفاده کنند تا نتیجه مطلوب‌تری به دست آید.

*رشد مکان‌های ورزشی در استان به 125 مورد افزایش یافته است

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه گفت: کارها و اقدامات اساسی و مناسبی در دهه اخیر در استان صورت پذیرفته است به طوری که اکنون سرانه فضای ورزشی از 5/19 سانتی‌‌متر در سال 84 به نیم متر تا پایان سال 90 رسیده است.

دادخدا شاهوزهی افزود: مکان‌های ورزشی در سراسر استان از 78 مکان به 125 مورد افزایش یافته است.

وی افزود: شاخص‌های امکانات رفاهی و ورزشی در استان رشد یافته و اکنون در حوزه جوانان، بزرگسالان و بانوان در ورزش‌های قهرمانی در سطح ملی و فراملی از ردیف سی‌ام به سیزدهم ارتقاء پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در ادامه مشارکت اجتماعی و حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد را در امور جوانان حائز اهمیت عنوان کرد و بیان داشت: حوزه فعالیت سمن‌ها در امر اوقات فراغت، ازدواج، مسکن و مشارکت‌های عرصه فرهنگی و اجتماعی بسیار مؤثر و مفید است.

شاهوزهی اضافه کرد: با هدف رویکرد مشارکت افزون‌تر جوانان از همه سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های ملی و مردمی دعوت به همکاری کرده و از پیشنهادات و برنامه‌های قابل اجرای آنها استقبال می‌کنیم.

وی گفت: برنامه‌های پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای ارتقاء مشارکت جوانان و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد جوانان در پنج ردیف و 29 عنوان ارائه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های جنبی ظرفیت‌ها و برنامه‌ها و دستاوردهای جوانان، شناسایی و جذب نخبگان و فرهیختگان، نشست با اساتید در حوزه عفاف و حجاب، محوریت عفاف و حجاب، برگزاری سمینارهایی در زمینه معرفی حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) به عنوان الگوی برتر و اهدای نشان‌های فرهنگی و... از جمله برنامه‌های اجرایی در سال‌جاری توسط این اداره کل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال نگاه ویژه به اوقات فراغت جوانان باید داشته باشیم و برنامه‌های مدون و قابل اجرا در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: مشخص شدن حوزه صدور مجوزهای سمن‌ها باید متناسب با ضرورت‌های اجتماعی باشد.

وی گفت: برای رشد جریانات فکری فرهنگی، برنامه‌های ویژه عملیاتی داشته و با 70 مرکز و شعبات مؤسسه‌های قرآنی مرتبط شده و در زمینه‌های فرهنگی، دینی، معنوی و قرآنی مشارکت و همکاری داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: زمینه برای همکاری و رشد و ارتقاء فرهنگی و فکری جوانان در جامعه مساعد است و باید وضع موجود را سنجید و متناسب با آن کارهای میدانی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول