اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آزمایشگاه هوای محیط زیست اصفهان:

پنج ساله بودن معاینه فنی خودرو‌ها مخالف رویکرد‌های محیط زیست است

خبرگزاری فارس: مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان گفت: پنج ساله بودن معاینه فنی خودرو‌ها با رویکرد‌های، شاخص‌ها و استاندارد‌های زیست محیطی در تضاد است.

پنج ساله بودن معاینه فنی خودرو‌ها مخالف رویکرد‌های محیط زیست است

بابک صادقیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ساماندهی حمل و نقل شهری به ویژه در ساعات سنگین ترافیک مساوی با کاهش و کنترل آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کوره‌های آجر‌پزی در اصفهان بسیار زیاد هستند، اضافه کرد: در حال حاضر کوره‌های آجر‌پزی محور شرق و شمال‌شرق اصفهان را احاطه کرده‌اند و فعالیت این کوره‌ها یکی از مهم‌ترین محور‌های آلودگی هوای اصفهان به شمار می‌رود.

مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: فعالیت سنتی کوره‌های گچ، آهک و آجر در محور شرق و شمال‌شرق علاوه بر افزایش آلودگی هوا سبب تخریب خاک نیز می‌شوند و ساماندهی وضعیت ناشی از این واحد‌ها در دستور کار حفاظت محیط زیست و شورای برنامه‌ریزی استان قرار دارد.

وی ادامه داد: محیط زیست و شورای برنامه‌ریزی استان به دنبال این است که تکنولوژی این واحد‌‌ها با یک برنامه‌ریزی مدون به تدریج تغییر یابد و یا به خارج از محدوده شهر منتقل شود.

صادقیان با اشاره به اینکه معاینه فنی خودرو‌ها درصد بسیاری از آلودگی ناشی از وسایل نقلیه را کاهش می‌دهد، تأکید کرد: در حال حاضر و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی معاینه فنی خودرو‌ها به صورت پنج ساله است و مسئولان حفاظت محیط زیست به شدت با پنج ساله بودن معاینه فنی خودرو‌ها مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه دو ساله و حتی یک ساله شدن معاینه فنی خودرو‌ها می‌تواند یکی از مصوبات بسیار مناسب و در خور توجه مجلس جدید باشد، افزود: پنج ساله بودن معاینه فنی خودرو‌ها با استاندارد‌های محیط زیست در تضاد است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول