اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌حیدریه:

رشوه‌خواری مانع بزرگی بر سر راه سازندگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: رشوه‌خواری در یک کشور علاوه بر اینکه امنیت اقتصادی، حقوقی و اخلاقی آن را از بین می‌برد، مانع بزرگی بر سر راه سازندگی است.

رشوه‌خواری مانع بزرگی بر سر راه سازندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اظهار داشت: مسئولان باید جلوی گرانی‌های اخیر را بگیرند و بهانه به دست دشمنان اسلام ندهند.

وی با یادآوری اینکه همه ما باید حقوق ایتام را رعایت کنیم، افزود: اگر حق یتیمی را نپردازیم برخلاف دستور اسلام و قرآن عمل کرده‌ایم.

امام جمعه تربت‌حیدریه در ادامه تبیین سلسله مباحث حق‌الناس در اسلام به موضوع "غش در معامله" پرداخت و افزود: طبق آیات و روایات وارده در دین، مسلمانان در همه اعمال و به ‌ویژه در امر بازار خرید و فروش از تقلب، کلاه‌برداری و تضییع حقوق یکدیگر به شدت پرهیز کنند، زیرا که این اقدامات به بدبینی و سوءظن و بی‌اعتمادی منجر می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به مصادیق حق‌الناس گفت: رشوه یکی از عوامل بسیار خطرناکی است که هم‌چون خوره رشته‌های وحدت را در جامعه می‌خورد و آن را از درون متلاشی می‌کند.

امام جمعه تربت‌حیدریه افزود: شیوع رشوه‌خواری در یک کشور علاوه بر اینکه امنیت اقتصادی، حقوقی و اخلاقی آن را از بین می‌برد مانع بزرگی بر سر راه سازندگی است، چرا که کارگزاران به جای ابتکار و خلاقیت و پیشنهاد طرح‌های مفید و سازنده برای تأمین معاش خود به رشوه‌خواری روی می‌آورند.

شریعتی‌تبار به فرارسیدن روز ملی کارآفرینی با توجه به نام‌گذاری امسال به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و 33 سال تجربه گران‌بهای مردم ایران و حرکت رو به جلو با وجود تحریم‌ها و نیز قرار گرفتن در مقابل یک فشار جهانی که سعی دارد ایران را در عرصه اقتصادی به زانو در آورند و بار دیگر بر سرنوشت مردم مسلط شوند، اشاره کرد و أن را حائز اهمیت دانست.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله ایران در سال 1404 و رساندن ایران به نقطه بزرگ اقتصادی در منطقه راهی جز اشتغال و حمایت از سرمایه ما و تولیدات داخلی نداریم و عنوان سال 91 بر تولید خوب و درست انجام دادن کارها، بسیار مدبرانه انتخاب شده است.

خطیب جمعه تربت‌حیدریه با یادآوری سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: عزت و استقلال کشور مدیون تلاش و کوشش معلمان در سنگر کلاس و مدرسه است.

وی شهید مطهری را معلم نمونه، اسوه تعلیم و تربیت و جزو مفاخر با ارزش اسلام و انقلاب دانست و افزود: آرمان‌های این شهید باید به نسل جوان منتقل شود و فرهنگیان و معلمان باید شهدا به ‌ویژه شهید مطهری را الگوی خویش قرار داده و در انتقال دانش و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب بکوشند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول