اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی:

بزرگ‌ترین رصدخانه خورشیدی خاورمیانه در مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی آلاشت گفت: بزرگ‌ترین رصدخانه خورشیدی خاورمیانه و نخستین رصدخانه خورشیدی کشور در آلاشت مازندران راه‌اندازی می‌شود.

بزرگ‌ترین رصدخانه خورشیدی خاورمیانه در مازندران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، موسی فرهادی ظهر امروز در جلسه گرامیداشت روز نجوم در رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی شهرداری آلاشت سوادکوه با اشاره به این مطلب که در روز امکان رصد ستارگان وجود ندارد، گفت: استفاده از تلسکوپ در روز به دلیل وجود خورشید، موجب صدمه شدید به چشم می‌شود.

مسئول رصدخانه آلاشت در استان مازندران افزود: موقعیت رصدخانه آلاشت به دلیل ارتفاع یک هزار و 818 متری از سطح دریا و عدم وجود گرد و غبار و شفاف بودن آسمان در کشور منحصر به فرد است.

وی از برنامه‌ریزی شهرداری آلاشت برای خرید تلسکوپ خورشیدی خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری شهردار آلاشت و همکاری و همراهی استانداری مازندران نخستین رصدخانه خورشیدی عمومی کشور و بزرگ‌ترین رصدخانه خورشیدی خاورمیانه در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهادی افزود: مراحل مقدماتی راه‌اندازی رصدخانه خورشیدی آلاشت انجام شده و این اتفاق مهم نجومی در مرحله سفارش و انتخاب تلسکوپ قرار دارد.

این مسئول به ظرفیت‌های راه‌اندازی رصدخانه آلاشت اشاره کرد و متذکر شد: آموزش عمومی رصد کردن ستارگان و لذت بردن از آفریده‌های الهی و مشاهده قدرت لایزال خدایی از اهداف اصلی راه‌اندازی رصدخانه آلاشت بوده است.

مسئول رصدخانه آیت‌الله صالحی مازندرانی شهرداری آلاشت در پایان اذعان داشت: با راه‌اندازی رصدخانه خورشیدی آلاشت شاهد استفاده و توجه هر چه بیشتر علاقمندان نجوم به استان مازندران، شهرستان سوادکوه و شهر آلاشت خواهیم بود.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول