اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

جزایر سه‌گانه خلیج فارس جزو لاینفک ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس بدانند جزایر سه‌گانه جزو لاینفک کشور ماست و با جنجال‌آفرینی و نامگذاری خیابان‌ها به نام جزایر ایرانی به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

جزایر سه‌گانه خلیج فارس جزو لاینفک ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سید حسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بردخون با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: انسان در قیامت از هر نعمتی مورد سؤال قرار می‌گیرد و نعمت فرزندان از این نمونه است.

امام جمعه بردخون گفت: پرورش و تربیت فرزندان جامعه بر عهده خانواده و نهادهای تربیتی نظیر آموزش و پرورش است و در این امر بهانه‌تراشی نکنیم و دیگران را مقصر ندانیم.

وی افزود: برخی والدین نسبت به امور پرورشی و تربیت فرزندان بی‌تفاوتند و برای تقویت منابع مالی و پس‌انداز پول آنان تلاش بیشتری دارند ولی مسائل معنوی در حاشیه قرار گرفته است و باید کاری کنیم که فرزندان از ما الگو بگیرند که حضور والدین در نمازها می‌تواند موجب الگوپذیری فرزندان در این زمینه شود.

رکنی‌حسینی اضافه کرد: رفتار والدین در فرزندان مؤثر است و فرزندی که والدینش اهل مسجد نباشد هیچگاه نمازخوان نمی‌شود البته پدران  و مادران آموزش و پرورش را مقصر می‌دانند و آنان روحانیون و دولتمردان و نیروی انتظامی را موجب رفتار فرزندان قلمداد می‌کنند ولی این بهانه‌ها نمی‌تواند مسئولیت ما را سلب کند و باید کاری کنیم که فرزندان موجب عزت و افتخار منطقه باشند.

خطیب جمعه بردخون با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس است تا بار دیگر از این خلیج همیشه فارس دفاع شود و توصیه می‌کنیم کشورهای حوزه خلیج فارس دشمنان را بشناسند زیرا اختلافات به زیان آنان خواهد بود.

وی یادآور شد: این کشورها که اختیاری از خود ندارند با همراهی استکبار پس از حضور رئیس جمهور در جزیره ابوموسی هیاهو به راه انداختند که اعلام می‌کنیم این جزایر جزو لاینفک کشور ماست و با جنجال‌آفرینی و نامگذاری خیابان‌ها به نام جزایر ایرانی به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

امام جمعه بردخون با اشاره به 12 اردیبهشت گفت: این روز به نام معلم نامگذاری شده که از تلاش همه فرهنگیان تقدیر می‌کنیم، معلم جایگاه بلندی دارد و در مسیر انبیا قدم گذاشته و معلمان باید به امر تعلیم و تربیت فرزندان جامعه که بهترین دوران عمر خود را در این نهاد مقدس سپری می‌کنند با جدیت و تعهد توجه کنند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول