اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در همدان:

مسئولانی که نمی‌توانند مانع گرانی شوند استعفا دهند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در همدان گفت: مسئولانی که نمی‌توانند مانع گرانی شوند از مسئولیت خود استعفا دهند در غیر این‌صورت در کنار کسانی که گران‌فروشی و یا احتکار می‌کنند شریک جرم هستند.

مسئولانی که نمی‌توانند مانع گرانی شوند استعفا دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه همدان ضمن تأکید بر لزوم رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی و ملاک قرار گرفتن پیامبر اسلام و فرزندان ایشان در رفتار و اخلاق مردم اظهار کرد: طبق حدیثی از امام صادق(ع) دوازده امام شیعه حجت‌های الهی بر روی زمین هستند و حضرت زهرا (س) حجت خداوند بر امامان معصوم است.

وی با تأکید بر اینکه بهترین الگوی زندگی را اهل‌بیت عصمت و طهارت ارائه کرده‌اند، افزود: اگر در انجام امور طبق سلیقه و ذائقه خود عمل کنیم و از طرفی نیز خود را محب امامان معصوم بدانیم یقیناً روی سعادت و خوشبختی را نخواهیم دید.

خطیب جمعه همدان ادامه داد: بسیاری از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به دنبال ریاست و پشت میزنشینی هستند اما مملکت اسلامی به این شکل پیشرفت نمی‌کند و لذا ما هنوز شیوه زندگانی و امرار معاش اهل‌بیت را به خوبی درک نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه موقوفات حضرت زهرا (س) در فاطمیه اول و دوم توسط مداحان و روحانیون به مردم گفته نشد، تأکید کرد: علما، روحانیون و قشر دانشگاهی باید پاسخگوی سئوالات دینی و شبهات به نسل جوان امروز باشند.

محمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله گرانی‌های اخیر خاطرنشان کرد: مسئولان نظام باید گلوگاه‌هایی را که مفسدان اقتصادی از طریق آن حق میلیون‌ها انسان را پامال می‌کنند مسدود کنند و این موضوع به تنهایی توسط استانداران قابل حل نیست.

وی ادامه داد: عبادت و بندگی خداوند شامل 10 قسمت می‌شود که 9 قسمت آن به دنبال روزی حلال رفتن است لذا روحانیون در ارتباط با مسائل معیشتی مردم کمتر صحبت کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: طبق فرموده امام جواد (ع) در آخرالزمان کسب درآمد حلال و مصرف آن در راه درست بسیار کم می‌شود و هر انسانی که از غذای شبهه‌ناک تناول کند یقیناً دنیا و آخرت خود را به آتش کشیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضع اقتصادی کشور فضا را برای ورود افراد سودجو فراهم کرده است اما توان لازم برای مقابله با این افراد وجود ندارد.

محمدی تصریح کرد: مسئولانی که نمی‌توانند مانع گرانی شوند از مسئولیت خود استعفا دهند در غیر این‌صورت در کنار کسانی که گران‌فروشی و یا احتکار می کنند شریک جرم هستند.

وی سپس با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مرحله دوم همانند مرحله نخست انتخابات مهم است و بر اساس تکلیف باید با حضور در پای صندوق‌های رأی به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کنیم.

امام جمعه همدان در پایان سخنان خود ترکیه، عربستان و قطر را عامل کشتار مردم در سوریه دانست و تصریح کرد: به دنبال به خطر افتادن منافع آمریکا و اسرائیل در منطقه امروز نوکرهای استکبار در حاشیه خلیج فارس احساس خطر می‌کنند، لذا به دنبال نا امن جلوه دادن منطقه هستند و ادعای تملک جزایر سه گانه را دارند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول