اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

کمک 335 میلیونی مردم خرم‌دره به مجمع خیرین مدرسه‌ساز

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان خرم‌دره میزان کمک‌های مردمی به این مجمع در سال 1390 را 335 میلیون ریال اعلام کرد.

کمک 335 میلیونی مردم خرم‌دره به مجمع خیرین مدرسه‌ساز

عباسعلی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با بیان اینکه تمام مدارس این شهرستان در زمین‌های اهدایی خیرین احداث شده است، اظهار داشت: با این وجود به دلیل محدودیت اعتبارهای عمرانی، مشارکت و حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی و تجهیز فضاهای آموزشی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به ساخت مدرسه 9 کلاسه حامد اکبری با کمک مالی اولیای آن مرحوم تصریح کرد: دبیرستان چهار کلاسه حاج غضنفر عسگری قلعه حسینیه نیز با کمک مالی وراث آن مرحوم احداث شده است.

رئیس هیئت مدیره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان خرم‌دره افزود: ساخت دبیرستان چهار کلاسه روستای سوکهریز با کمک مالی اهالی این روستا و احداث مدرسه ابتدایی روستای شویر با کمک مالی خانم الهه کرمی از دیگر اقدام‌های خیرین مدرسه‌ساز است.

وی تصریح کرد: احداث مدرسه ابتدایی روستای فلج با کمک مالی بنیاد 15 خرداد و نیز سالن چند منظوره شهید مهدی کلانتری دبیرستان سعدی با کمک مالی خانواده این شهید بزرگوار از دیگر اقدام‌های خیرین مدرسه‌ساز محسوب می‌شود.

طاهری به مشارکت در تکمیل دبیرستان حاجیه مرحوم ایران عزیزی خرم‌دره با کمک مالی خانواده مرحوم حاج رحمت طاهری اشاره و خاطرنشان کرد: نمازخانه دبیرستان سوکهریز با کمک مالی اهالی این روستا احداث شد.

وی افزود:‌ مدرسه روستای نصیرآباد با کمک مالی خانواده شهید میرزایی و نیز گشایش کوچه هشت متری شمالی مدرسه پشت فرمانداری تا خیابان به طول 150 متر کمک مالی و اهدای زمین توسط خانواده‌های حاجیه خانم اشرف و اقدس عطایی و بهروز عطایی از اقدام‌های خیرین مدرسه‌ساز است.

رئیس هیئت مدیره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان خرم‌دره از واگذاری اسناد مالکیت مدرسه عفیفه و کوشش خرم‌دره به مساحت 6 هزار مترمربع توسط خانواده مرحوم حبیب‌الله صدری خبر داد و گفت: جذب زمین‌های اهدایی مردم شهرستان و واگذاری آن به آموزش و پرورش به مساحت تقریبی هشت هکتار است.

وی با اشاره به کمک‌های غیرنقدی اهالی خرم‌دره برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش از جمله وسایل گرمایشی، رایانه‌ای، میز و نیمکت و آب سردکن تصریح کرد: اهداء و تهیه زمین برای احداث آموزشکده فنی دختران به مساحت دو هکتار است.

طاهری میزان کمک‌های مردمی در سال 1390 را 335 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: اهدای زمین توسط وراث مرحوم فتح‌الله حیدری به مساحت 5 هزار متر مربع و نیز اهدای زمین کار و دانش حدیث توسط وراث مرحوم حسین قهاری از دیگر اقدام‌های خیرین مدرسه‌ساز محسوب می‌شود.

وی در ادامه به اهم برنامه‌های آتی مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان خرم‌دره اشاره و گفت: احصای زمین‌های بلاتکلیف و پیگیری در راستای تعریف پروژه‌های عمرانی برای زمین‌‌های موجود از منابع دولتی و خیرین مدرسه‌ساز از این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خیرین مدرسه‌ساز خرم‌دره افزود: ایجاد شناسنامه برای مدارس و زمین‌ها و نیز تدوین بانک اطلاعاتی خیرین مدرسه‌ساز را می‌توان از دیگر برنامه‌های آتی این مجمع برشمرد.

وی از شناسایی و جذب خیرین خارج از شهرستان در امر مدرسه‌سازی خبر داد و بیان داشت: شناسایی صاحبان شرکت‌ها و صنایع خدماتی شهرک‌های صنعتی در سطح استان و جلب همکاری آنها در راستای امر مدرسه‌سازی و تشکیل دبیرخانه مستقل مجمع خیرین مدرسه‌ساز از دیگر برنامه‌های این مجمع محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول