اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی:

یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تسریع شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی خواستار تسریع در موضوع یکسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان دستگاه‌های کشوری و لشگری با بیمه‌شدگان تامین اجتماعی شد.

یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تسریع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی با یادآوری پیام نوروزی مقام معظم رهبری اظهار کرد: اینک که سال 1391 از سوی معظم له به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده بر همگان یقین گشته که در هر سمت و پست و مقام و جایگاه که در جای جای ایران اسلامی باشند، لازم و واجب است که این امر مهم را سرلوحه تمام اولویت­های برنامه‌های خویش قرار دهند.

وی افزود: پیام مقام معظم رهبری و شعار سال در نوشته و سر برگ‌ها و یا ورودی­های ادارات و سازمان‌ها خلاصه نشود بلکه این واقعیت ارزشمند که رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی ایران با ژرف نگری و شکافتن عمق فاجعه ورود بی­رویه کالا و اجناس خارجی و سرازیر شدن آن در کشور و رسوخ تا عمق زندگی روزمره ملت ایران را با فریاد رسا اعلام کرده‌اند در عمل نشان دهند که از تولیدات داخلی حمایت شود.

صادق‌زاده با اشاره به موضوع قراردادهای موقت کار، فقدان امنیت شغلی کارگران را از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: کارگران به‌عنوان مهم‌ترین بخش عرصه تولید و کار نیازمند فضای مناسب روانی از نظر تامین تداوم فعالیت شغلی دارند که اکنون گستره کارگران قراردادی در بدنه اصلی تولید و صنعت رسوخ جدی پیدا کرده و باید مسئولان نسبت به تغییر این شرایط اقدام عاجلی انجام دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی در ادامه به بخشنامه دولت در خصوص حذف شرکت­های پیمانکاری در سازمان‌ها و نهادهای وابسته اشاره کرد و گفت: این اقدام از سوی دولت و فراهم کردن زمینه عقد قرارداد مستقیم با نهادها که مدت‌ها از خواسته‌های جامعه کارگری بود، حرکت ارزشمندی به شمار می­رود اما باز شاهد هستیم برخی نهادها با کارشکنی و بکار بستن ترفندهای گوناگون رفتاری دوگانه را در پیش گرفته‌اند که شایسته نیست که با قوانین و بخشنامه‌های دولتی برخورد این چنینی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: قطعا اگر دولت نتواند بر روند کار و قوانین و آیین‌نامه‌های مصوب خویش برای دستگاه‌های ذی‌ربط و تحت اختیار خویش نظارت کافی داشته باشد ما با مشکلات و تنش‌های کارگری روبه‌رو خواهیم بود.

صادق‌زاده در ادامه با اشاره به برخی دیگر از مشکلات کارگران و بازنشستگان، موضوع یکسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان دستگاه‌های کشوری و لشگری با بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را یادآور شد و گفت: مدت‌هاست که در سراسر کشور از این موضوع سخن می‌گویند که تنها در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل به اجرا در نیامده است و عملا زندگی را برای بازنشستگان سخت کرده است.

وی افزود: اصولا باید افراد پا به سن گذاشته و بازنشستگان کمی راحت‌تر و آسوده‌تر باقیمانده عمر خویش را در کنار اهل و عیال سپری کنند نه اینکه آخر عمر زندگی بدتر و سفره­های کم رنگ‌تر از گذشته خود داشته باشند. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول