اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیگر زمان شعار نیست

متولیان به داد صنعت کفش برسند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کفاشان تبریز؛ گفت: دیگر زمان شعار دادن نیست و برای حل مشکلات صنعت کفش، متولیان این صنعت باید به مطالبات فعالان کفش جامه عمل بپوشانند.

متولیان به داد صنعت کفش برسند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد حسین‌نژاد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: صنعت کفش ایران به مانند کودکی است که همه به حال و احوال او گریه می‌کنند، ولی از هرگونه کمک و مساعدت برایش خبری نیست.

وی افزود: در چند دهه اخیر شاهد هستیم که افراد مرتبط و یا غیرمرتبط با این صنعت در جلسات، نشست‌ها و مذاکرات و در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره صنعت کفش و وضعیت آن ابراز همدردی می‌کنند اما اقدامات صورت گرفته در حدی نبوده که بتواند مشکلات این صنعت را برطرف کند.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت چرم و کفش و صنایع وابسته که در خردادماه امسال توسط اتحادیه کفاشان تهران و جامعه صنعت کفش ایران در تهران برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: اول نفس همایش که تجلیل از پیشکسوتان صنعت چرم و کفش و صنایع وابسته است، اقدامی خوب و پسندیده است.

حسین‌نژاد ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر صنعت کفش را با مشکل اساسی روبه‌رو کرده است و عملا اتحادیه هیچ ابزاری برای مقابله ندارد، عرضه سرسام‌آور واردات انواع کفش خارجی و عرضه آنها توسط بوتیک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیرمجاز فاقد مجوز و پروانه فعالیت از اتحادیه کفاشان با کیفیت بسیار پایین و با قیمت‌های بسیار بالاست که فعالیت این بوتیک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای غیرمجاز، عملا موجب تعطیلی تولید و متضرر شدن مصرف‌کننده شده است.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی‌شان در آغاز سال‌ جاری مبنی بر حمایت از تولید ملی؛ خاطرنشان کرد: به نظرم بهتر است در همایش‌ها و نشست‌هایی که در کشور برای صنعت کفش برگزار می‌شود، در خصوص مشکلات مواد اولیه و نبود لوازم جانبی کفش که متاسفانه در تمام فروشگاه‌های عرضه‌کننده مواد اولیه و لوازم جانبی کفش همگی خارجی هستند، بیشتر بحث و گفت‌وگو شود.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با اعلام اینکه اکثر مواد اولیه و لوازم جانبی که در صنعت کفش استفاده می‌شود وارداتی بوده و درصدی هم که در داخل تولید می‌شود از کیفیت لازم برخوردار نبوده و بی‌کیفیت هستند، گفت: به راستی چرا ما در ساخت و تولید ماشین‌آلات و مواد اولیه و لوازم جانبی در دهه‌های اخیر توسعه کمتری کرده‌ایم.

حسین‌نژاد؛ عدم تلاش از سوی متولیان امر برای حمایت از احداث کارخانه و واحدهای تولیدی مواد اولیه و افزایش روزافزون مواد اولیه خارجی و لوازم جانبی کفش را عامل تضعیف بیشتر صنعت کفش در دراز مدت اعلام کرد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که برای تامین مواد اولیه و لوازم جانبی در داخل کشور اقداماتی صورت نگیرد، مشکلات صنعت کفش حل نخواهد شد.

این استاد کفاشی با انتقاد از اداره امور مالیاتی در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی بدون بررسی‌های کارشناسانه بیان کرد: چند روز پیش پیرمرد 80 ساله‌ای که با وجود داشتن سن بیشتر هنوز هم کار می‌کند با مراجعه به اتحادیه بیان داشت که برایش 1.5 میلیون تومان مالیات نوشته‌اند و این را در نظر نگرفته‌اند که آیا پیرمرد 80 ساله درآمد دارد یا نه و اینها هستند که به صنعت ضربه وارد می‌سازند و وقتی که جوان می‌بیند که برای بزرگان این صنعت از هیچ جایگاهی برخوردار نیستند چرا به این شغل رغبت داشته باشند.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با درخواست از متولیان صنعت کفش برای برگزاری یک پانل تخصصی با حضور افراد مجرب و کارشناس در تهران برای بررسی مسائل و مشکلات صنعت کفش گفت: در این پانل تخصصی تهدیدها و ضعف‌های صنعت شناسایی و نسبت به حل آنها راهکارهای عملی و کاربردی تدوین و همچنین چالش‌های تولید عارضه‌یابی شود و سپس عوامل ایجاد مشکل شناسایی و علت‌یابی شود و برای رونق و پویایی این صنعت تلاش کرد.

حسین‌نژاد با بیان اینکه وقتی یک کارخانه‌دار که خود را کارآفرین نیز می‌داند در سال جدید که اکثر کالاها و مایحتاج مردم 50 درصد و گاها 100 درصد افزایش یافته‌اند با چه منطقی انتظار دارد کارگران با همان حقوق و مزایای سال گذشته کار کرده و وقتی هم اعتراض کنند با اخراج مواجه می‌شوند، آیا کارآفرینی یعنی پایمال کردن حق کارگران زحمتکش که صنعت کفش هر چه دارد از تلاش آنها است.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول