اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد

آغاز فاز نخست تبدیل خانه صلحجوی تبریز به موزه صنایع دستی‌ در تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به پایان عملیات مرمت خانه صلحجو در تبریز ‌گفت: در آینده‌ای نزدیک این خانه به موزه صنایع دستی تغییر کاربری می‌دهد.

آغاز فاز نخست تبدیل خانه صلحجوی تبریز به موزه صنایع دستی‌ در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از راوبط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: خانه‌های تاریخی به دلیل اهمیت خاصی که ‌از لحاظ قدمت برای گردشگران دارند، مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه و موزه صنایع دستی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های ساخت صنایع دستی در یکی از طبقه‌های این ‌خانه ‌راه‌اندازی خواهد شد.

محمدی هدف از اجرای برنامه یادشده را آشنایی بازدیدکنندگان با مراحل تولید صنایع دستی اعلام کرد و گفت: مراجعه‌کنندگان می‌توانند در طبقه‌ای که کارگاه صنایع دستی دایر می‌شود، خرید نیز داشته باشند.

محمدی با یادآوری این که در طبقه دیگر این خانه تاریخی موزه صنایع دستی دایر می‌شود، تصریح کرد: صنایع دستی که قدمت آن‌ها به قبل از دوره قاجاریه باز می‌گردد، در این طبقه نگهداری خواهد شد.

وی با اشاره به کسب مهر اصالت برای برخی از صنایع دستی استان نظیر تسبیح نقره‌کاری شده و دیگر هنرها افزود: ‌هنرمندانی که موفق به کسب مهر اصالت برای دست‌ساخته‌های خود شده‌اند، می‌توانند اشیای خود را در این موزه به نمایش بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تصریح کرد: صنایع دستی که دارای مهر اصالت است، در صورت تامین اعتبار خریداری می‌شود و در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد. 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول