اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی کهگیلویه:

منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اسیر فرهنگ غلط بهره‌وری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه گفت: اکنون منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اسیر فرهنگ غلط بهره‌وری است که اگر دیر بجنبیم در سال‌های آتی تنها در کتاب‌ها باید به دنبال این منابع بگردیم.

منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اسیر فرهنگ غلط بهره‌وری است

مظفر شیردل در حاشیه بازدید از پارک جنگلی وحدت دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: درختان در تغییر و تبدیل آب و هوا و اعتدال و لطافت آن نقش بسزایی دارند و تشکیل جنگل و توسعه آن نه تنها تغییر اساسی در روند آب و هوا دارد بلکه در تعادل در چرخه طبیعت نقش مفید و ارزنده‌ای دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه افزود: درختان می‌توانند در جلوگیری از فرسایش خاک زراعی و مفید زمین در هنگام سیل نقش مهمی داشته باشند.

این مسئول حفظ و حراست از منابع طبیعی را دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: منابع طبیعی تنها متعلق به نسل حاضر نیست بلکه به آیندگان نیز تعلق دارد و باید در زمینه حفظ و حراست از این موهبت الهی تلاش کرد تا نسل‌های آینده ما را به خاطر سهل‌انگاری در این موضوع سرزنش نکنند.

شیردل اذعان کرد: قطعا ما در شیوه استفاده از این مواهب طبیعی در مسیر اشتباه قرار گرفته‌ایم و اگر بعضی از فرهنگ‌های غلط در بهره‌وری و برداشت بی‌رویه از منابع طبیعی اصلاح نشود چیزی نخواهد گذشت که ما فقط نامی از بعضی گیاهان در کتاب‌ها خواهیم داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه ادامه داد: برای نهادینه شدن فرهنگ منابع طبیعی نمی‌توان از یک روش و ابزار استفاده کرد بلکه باید همه ابزارهای اطلاع‌‌رسانی و آگاهی‌بخشی را به کار گرفت چراکه حفظ منابع طبیعی به همه مردم ارتباط دارد و ویژه قشر خاصی نیست.

شیردل تصریح کرد: منابع طبیعی به عنوان ثروت هر جامعه و امنیتی برای آیندگان است، کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند موظفند از آن به طور صحیح بهره‌برداری کرده و آباد و سرسبز به نسل بعد از خود تحویل دهند. 

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول