اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

اشتغالزایی در اجرای طرح‌های کشاورزی مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: در اجرای طرح‌های مهم کشاورزی به ویژه طرح‌های بهره‌وری از منابع آب و خاک، باید به اشتغالزایی طرح‌ها نیز دقت شود.

اشتغالزایی در اجرای طرح‌های کشاورزی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم عصر شنبه در کارگروه کشاورزی که با حضور جمعی از مسئولان استان قزوین در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که زمین و آب ابزارهای پایان‌پذیر در دست بشر هستند، برنامه‌ریزی برای آنها باید به گونه‌ای صورت گیرد که ضمن بهره‌وری و استفاده بهینه از این دو منبع حیاتی انسان، به اشتغالزایی طرح‌های مربوط به آنها نیز دقت شود.

عجم با اشاره به اینکه این امر مورد تأکید فراوان دولت است، افزود: دولت تأکید دارد که طرح بهره‌وری از منابع آب و خاک نیز همانند طرح مسکن مهر با گستردگی، کیفیت و در نهایت دقت و اهتمام به اجرا درآید.

وی ادامه داد: بنابراین همانگونه که در زمان آغاز شکل‌گیری و بسترسازی برای اجرای آن طرح، ثبت‌نام‌ها و مراجعات متعددی اتفاق افتاد و در نهایت با به‌کارگیری، برنامه‌ریزی‌ها و ساماندهی نیازها و منابع، با موفقیت به وقوع پیوست، مدیران و دست‌اندرکاران اجرای طرح بهره‌وری منابع آب و خاک باید از تجربه اجرای طرح مسکن مهر تا حد امکان بهره گیرند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در اجرای طرح یاد شده تشکیل تعاونی‌های مختلف کار دشواری نیست اما استفاده از توان نیروهای متخصص در این تعاونی‌ها و با ویژگی‌های معین همچون فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی و افراد با تجربه در این حیطه اهمیت ویژه‌ای دارد.

عجم طرح یاد شده را یک فرصت برای ایجاد موقعیت‌های شغلی با ارزش خواند و اذعان کرد: کشاورزی خلاف برخی شغل‌های کاذب، شغل با ارزش و با درآمد حلالی است و از این رو ضمن ایجاد بیشترین میزان اشتغال در فرصت به وجود آمده، آموزش و نظارت در این عرصه نیز باید به عنوان یک کار مستمر در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

وی با تأکید بر وجود نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در حوزه کشاورزی در استان قزوین تصریح کرد: هر یک از سازمان‌ها و مسئولان بخش‌های مرتبط با این حوزه، با تعیین کردن سهمی از اشتغالزایی در حوزه کاری خود، باید میزانی از این سهم را وعده دهند که توان محقق کردن آن را دارند.

استاندار قزوین یادآور شد: شیرین کردن ذائقه مردم، دولت و مقام معظم رهبری هدفی است که تمام مسئولان و دلسوزان باید در اجرای طرح‌ها و به ویژه طرح یاد شده مدنظر قرار دهند تا مردم ثمرات این وجود کارگروه و اقدامات آن را در زندگی خود لمس کنند.

عجم خطاب به مسئولان حاضر در این کارگروه بیان کرد: با توجه به محدودیت بازه زمانی که در اختیار کارگروه کشاورزی قرار گرفته است، باید مصوبات هر نشست پیش از فرارسیدن نشست بعدی اجرایی شده و مصوبه اجرا نشده‌ای وجود نداشته باشد.

در بخش‌های دیگری از این نشست، حاضران به بررسی اولویت‌ها و مسائل مربوط به حوزه آب، خاک و کشاورزی پرداخته و هر یک از آنان پیشنهادهایی ارائه دادند.

در این کارگروه محمد‌رضا صفری مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین، محسن مبارکی مدیرکل امور اقتصادی استانداری قزوین، کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آبفای این استان، زین‌آبادی معاون مدیر‌کل کار و امور اجتماعی این استان، فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان قزوین و جمعی از مدیران نهادهای مربوطه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول