اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

شهید مطهری از بنیان‌گذاران نهضت اسلامی در عصر حاضر بود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: شهید مطهری یکی از بنیان‌گذاران نهضت اسلامی در عصر حاضر بود که تفکر او تفکر معیار نظام محسوب می‌شود.

شهید مطهری از بنیان‌گذاران نهضت اسلامی در عصر حاضر بود

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به چند خصلت در شهید مطهری که وی را در عرصه فکری جهان اسلام برجسته کرد اظهار داشت: نخستین و مهم‌ترین ویژگی شهید مطهری علم به زمان خود بود.

وی با اشاره به اینکه این خصوصیت شهید مطهری مطابق با توصیه‌های ائمه(ع) بود تصریح کرد: آگاه بودن به مشکلات هر عصر و زمانی سبب می‌شود انسان از آسیب‌های آن در امان بماند.

شهید مطهری فرزند زمان خود بود

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: شهید مطهری فرزند زمان خود بود و تلاش می‌کرد بر اساس نیازهای روز جامعه مطالعات و فعالیت‌های خود را تنظیم کند.

وی اظهار کرد: برخی طوری با علوم دینی برخورد می‌کنند که گویا هزار سال پیش از این زندگی کرده‌اند، در حالی‌ که شهید مطهری به پرسش‌های روز جامعه پاسخ می‌داد.

حسینی افزود: جامع‌نگری شهید مطهری یکی دیگر از ویژگی‌های او بود که سبب می‌شد آثار او به عصر و زمان خاصی محدود نشود و شیوه استدلالی که او به کار می‌برد، در طول سال‌ها قابل استناد بماند.

وی بیان داشت: شهید مطهری روحانی نبود که خود را در مباحث فقه و اصول متداول حوزه محبوس کند بلکه با نگاه تیزبینی که داشت، مسائل کلی جهان اسلام را رصد می‌کرد و در هر عرصه‌ای که انحرافی مشاهده می‌کرد، بدون تردید و ترس وارد می‌شد.

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: شاید کمتر اندیشمندی به اندازه شهید مطهری به مشکلات اجتماعی جهان اسلام توجه نشان داده و اینگونه دلسوزانه برای مسلمانان تمام دنیا نقشه راه تعیین کرده باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های بارز شهید مطهری روحیه ولایت‌مداری او است افزود: شهید مطهری از امام خمینی(ره) طوری یاد می‌کرد که گویا هر زمان آماده است جان خود را در راه او فدا کند.

تفکر شهید مطهری، تفکر معیار نظام است

حسینی با اشاره به اینکه شهید مطهری یکی از بنیان‌گذاران نهضت اسلامی در عصر حاضر است یادآور شد: هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری به این موضوع اذعان داشته‌اند که تفکر شهید مطهری، تفکر معیار در نظام اسلامی است.

وی گفت: شهید مطهری از کسانی بود که به جد در راه استقرار حکومت اسلامی تلاش کرد و در برهه‌های مختلف انقلاب نهضت را پیش برد.

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی‌های فردی شهید مطهری ابراز داشت: تواضع این شهید بزرگوار و همین‌طور عبادات خالصانه‌ای که انجام می‌داد، برای بسیاری از بزرگان آن زمان رشک برانگیز بود.

شهید مطهری، بهترین الگوی حوزه و دانشگاه

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد یک الگوی جامع و کامل برای حوزه و دانشگاه معرفی کنیم، شهید مطهری یکی از بهترین الگوهایی است که هر طلبه یا دانشجو می‌تواند به آن اقتدا کند.

حسینی با اشاره به اینکه از ظرفیت آثار شهید مطهری تا امروز درست استفاده نشده است افزود: آثار این شهید بزرگوار هنوز هم حرف اول را در اندیشه اسلامی می‌زند و حتی در خارج از مرزهای کشور نیز این آثار مورد توجه اندیشمندان است.

وی با اشاره به راه‌هایی که به وسیله آن می‌توانیم آثار این متفکر اسلامی را در جامعه ترویج کنیم اظهار داشت: اگر کسانی آثار شهید مطهری را به زبان روان‌تر و ملموس‌تر برای نسل جوان امروز تبیین کنند، این آثار بیشتر مورد استفاده جوانان قرار خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: شخصیت‌هایی مانند شهید مطهری امروز نیز در جامعه ما وجود دارند که مبانی فکری و اعتقادی نظام با تلاش آنها هر روز بارورتر می‌شود پس باید قدر این قله‌ها را دانست و از حضورشان استفاده کرد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول