اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

3 هزار واحد سنتی 70 درصد شیر آذربایجان‌شرقی را تولید می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌اکنون حدود70 درصد از کل شیرخام تولید شده استان در 3 هزار واحد سنتی و تنها 30 درصد آن در واحدهای صنعتی تولید می‌شود

3 هزار واحد سنتی 70 درصد شیر آذربایجان‌شرقی را تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه جلسه کمیته بیمه محصولات کشاورزی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آگاه‌سازی مصرف‌کنندگان از اهمیت و نقش مهم مصرف شیر در سلامت خانواده‌ها اظهار کرد: میزان مصرف سرانه شیر در ایران بر اساس آخرین آمار موجود، 118 لیتر است که از این نظر کشور ما رتبه چهارم دنیا را حائز است.

وی افزود: با توجه به این نکته مهم که کشور ایران در حال حاضر در بین کشورهای مختلف دنیا و به خصوص منطقه، از رشد اقتصادی و اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است، نقش سلامت در فراگیر شدن هر چه بیشتر برنامه‌های توسعه‌ای دولت در تمام زمینه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

آذربایجان‌شرقی سالانه با تولید 750 هزار تن شیر رتبه سوم کشور را دارد

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی با تولید 750 هزار تن شیر خام در سال 90 رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: هم‌اکنون حدود 70 درصد از کل شیر خام تولید شده استان در 3 هزار واحد سنتی و تنها 30 درصد آن در واحدهای صنعتی تولید می‌شود.

محمدیان گفت: شیرهای تولیدی در استان توسط 150 مرکز جمع‌آوری شیر در استان به کارخانجات لبنی انتقال و بیش از 50 درصد این محصول پس از فرآوری و بسته‌بندی در 55 کارخانه لبنی علاوه بر تامین مصرف استانی و داخلی به کشورهای همجوار صادر می‌شود.

محمدیان با اشاره به اهمیت زیاد مصرف شیر در ارتقا و افزایش ضریب سلامت جامعه و همچنین نقش رسانه‌های ارتباط جمعی در رشد مصرف این محصول کامل غذایی، بسیار تعیین‌کننده عنوان و اضافه کرد: تعامل و همکاری مراکز تولید و رسانه‌های ارتباطی، می‌تواند برنامه‌ریزان بخش تولید و فرآوری این محصول برای افزایش میزان مصرف سرانه آن در خانوارهای شهری و روستایی را در میان مدت امیدوار کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای سازمان در روند نوسازی و بهسازی روش‌های تولید، مجوز تاسیس واحدهای جدید تولید محصولات لبنی در گرو ایجاد زمینه صادرات به خارج از کشور و پیشنهاد تولید محصول نو و غیرموجود در بازار مصرف است و سازمان با همکاری و تعامل هر چه بیشتر با تمام نهادهای اجتماعی، در نظر دارد بتواند رشد مصرف فرآورده‌های لبنی و به خصوص استفاده از شیر را در جامعه به فرهنگی پایدار تبدیل سازد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول