اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

فرهنگ‌سازی پرداخت زکات از وظایف رسانه‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا گفت: امروز این وظیفه دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ها است که با فرهنگ‌سازی خوب و پسندیده در زمینه پرداخت زکات باعث ترغیب هرچه بیشتر مردم به پرداخت صدقه و زکات شوند.

فرهنگ‌سازی پرداخت زکات از وظایف رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، نخستین همایش زکات شهرستان بویین‌زهرا در سال 91 صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امام جمعه شهرستان بویین‌زهرا، هدایت‌الله صفری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، مصطفی شامحمدی معاون فرماندار بویین‌زهرا، مرتضی شعبان‌نژاد رئیس جهاد کشاورزی بویین‌زهرا، محمدرضا نوری‌نژاد بخشدار بخش شال، حجت‌الله غلامی مد کمیته امداد شهرستان بویین‌زهرا و همچنین جمعی از کارکنان کمیته امداد استان قزوین در دفتر امام جمعه بویین‌زهرا برگزار شد.

امام جمعه بویین‌زهرا در این همایش با اشاره به آیه 103 سوره توبه اظهار کرد: قرآن کریم و دین مبین اسلام سفارش فراوانی را نسبت به پرداخت زکات و خمس به افراد بی‌بضاعت و کم توان کرده است.

وی اضافه کرد: همه افرادی که در جامعه، توان مالی و مادی بالایی دارند باید با کمک و دستگیری از نیازمندان موجبات رضایت خداوند متعال و مردم را فراهم کنند.

امام جمعه بویین‌زهرا تصریح کرد: جامعه اسلامی باید اینگونه باشد که بنا به فرموده ائمه اطهار عدالت کامل در آن برقرار و هیچ‌گونه فقیری نیز در آن وجود نداشته باشد.

زرینه با اشاره به اینکه مسئله زکات و پرداخت آن از دوران پیامبر و ائمه اطهار (ع) نیز در جامعه اسلامی مطرح بوده، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام در احادیث و روایات متعددی مسلمانان را همواره به پرداخت صدقه و زکات مستمر و مداوم تشویق کرده است.

وی عنوان کرد: توسعه همه‌جانبه و رفع مشکل نیازمندان از مهم‌ترین فواید و ثمرات پرداخت زکات در حکومت اسلامی و عدالت محور است.

امام جمعه بویین‌زهرا بیان کرد: مسئولان وظیفه دارند تا با تلاش و برنامه‌ریزی صحیح زمینه را برای انجام امور خیر در کشور آماده کنند.

زرینه افزود: در سال‌های اخیر گام‌های مؤثری در عرصه لزوم توجه به زکات در کشور برداشته شده که قابل تقدیر و سپاسگزاری است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه زکات موجب ترغیب مضاعف‌ مردم به این امر مقدس می‌شود، تصریح کرد: امروز این وظیفه دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ها است که با فرهنگ‌سازی خوب و پسندیده در زمینه پرداخت زکات باعث ترغیب هرچه بیشتر مردم به پرداخت صدقه و زکات شوند.

امام جمعه بویین‌زهرا خاطر نشان کرد: پرداخت زکات از جنبه معنوی نیز باعث قبولی هرچه بیشتر و بهتر روزه و نماز می‌شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه مردم شهرستان بویین‌زهرا هر سال در زمینه زکات گام‌های مؤثری بر می‌دارند، یادآور شد: باید با یک فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه زکات زمینه توسعه و پیشرفت کشور را مهیا کنیم.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول