اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد:

احداث کتابخانه استاندارد اسدآباد نیاز به اعتبار دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار اسدآباد گفت: ساخت کتابخانه استاندارد شهرستان اسدآباد نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

احداث کتابخانه استاندارد اسدآباد نیاز به اعتبار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مصطفی آزادبخت پیش از ظهر امروز یکشنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مصوبه ایجاد کتابخانه استاندارد در شهرستان اسدآباد تصویب شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه 2 هزار و 500 متر زمین از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری برای ساخت کتابخانه استاندارد اختصاص داده شد که متأسفانه هنوز اعتباری برای ساخت آن تخصیص داده نشده است.

وی با قدردانی از شورای اسلامی شهر و شهرداری برای اختصاص زمین کتابخانه استاندارد گفت: با وجود وعده‌های مسئولان برای ساخت و اختصاص اعتبار کتابخانه استاندارد شهر اسدآباد اقدامی نشده که می طلبد سریعاً تعیین تکلیف کنند.

وی میانگین فضای کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان اسدآباد را نسبت به میانگین استانی پایین خواند و افزود: این میانگین در شهرستان 6 دهم متر است که به ازای هر 100 نفر 60 سانت می‌شود که با ساخت کتابخانه استاندارد می‌توان سرانه فضای کتابخانه ها در سطح شهرستان افزایش داد.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلابی فرهنگی است و توجه به کتاب و کتابخوانی نیز یک فرهنگ است، تصریح کرد: هر چه جامعه را با کتاب و کتابخوانی همراه کنیم می‌توانیم در رشد و پیشرفت شهرستان در زمینه‌های فرهنگی موفق‌تر عمل کنیم و در برابر استکبار جهانی و تهاجم فرهنگی در امان باشیم.

آزادبخت با بیان اینکه تا ساخته شدن کتابخانه استاندارد برای توسعه، تجهیز و ایجاد فضای بیشتر کتابخانه رجایی 150 میلیون اعتبار از اعتبارات شهرستان به این امر اختصاص می‌یابد، افزود: مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهر و روستاها باید با نوآوری و ابتکار به دنبال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشند و از همه ظرفیت ادارات استفاده کنند.

رحیم الوندی، شهردار اسدآباد نیز گفت: بابت نیم درصد از درآمد شهرداری به کتابخانه‌های شهرستان که 19 میلیون تومان بوده است 16 میلیون تومان پرداخت شده است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی شهید رجایی، آجین و قهاری روستای چنار علیا دارای 18 هزار و 570 عنوان در 23 هزار و 880 نسخه کتاب است، اظهار داشت: این کتابخانه‌ها 2 هزار و 714 نفر عضو فعال دارد که یک هزار و 585 نفر آنان زن و یک هزار و 129 نفر مرد است.

علی‌اکبر شمسی از برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب در سطح کتابخانه‌های عمومی برای اقشار مختلف جامعه از جمله فرهنگیان، خانه دار، دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و افزود: در طول سال 89 تعداد 50 هزار و 103 نفر به کتابخانه‌های عمومی شهرستان مراجعه کردند که این تعداد در سال 90 به 101 هزار و 186 نفر رسید که افزایش 100 درصدی را داشته است

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول