اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته معلم در قم

دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه از افتتاح دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در روز 14 اردیبهشت در قم خبر داد.

دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم افتتاح می‌شود

حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور تشکیلاتی وابسته به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است که متناسب با نیازهای جوانان طرح‌ها و برنامه‌هایی ویژه دانشجویان بر محور قرآن و فعالیت‌های قرآنی را تدوین و اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرآنی مهم‌ترین هدف تاسیس این سازمان است افزود: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان فعالیت‌های خود را از طریق تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف قرآن و بسترسازی فرهنگی برای انس بیشتر دانشگاهیان با قرآن کریم پیگیری می‌کند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه از راه‌اندازی دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم از 14 اردیبهشت به صورت رسمی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بخشی از فعالیت‌‌های سازمان فعالیت‌های قرآنی مرتبط با برنامه‌های حوزه در زمینه‌های قرآنی است زمینه فعالیت‌های این دفتر در قم با همکاری معاونت تهذیب حوزه فراهم شد.

حسین‌خانی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان در قم گفت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های قرآنی کشور که مورد استفاده دانشجویان است در قم انجام می‌شود، ضمن اینکه قم و حوزه‌های علمیه را می‌توان به عنوان محور قرآنی کشور در زمینه‌های آموزش‌های تخصصی، پژوهشی و... قلمداد کرد.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان دفتری را در قم راه‌اندازی کرده تا زمینه برای همکاری بین حوزه‌های علمیه و سازمان فعالیت‌های قرآنی باشد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت‌های دفتر قرآنی دانشجویان کشور گفت: این دفتر دانشجویان مستعد در زمینه فرهنگ قرآنی را شناسایی کرده و استعدادهای آنها را پرورش می‌دهد تا در زمینه علوم و معارف قرآنی برنامه‌های بلند مدت و میان مدت تبلیغی و مطالعات آموزشی و ترویجی را تبیین و اجرا کنند.

حسین‌خانی برقراری ارتباط با حوزه‌های علمیه و علما، مجامع علمی دانشگاهی، ساماندهی و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی دانشجویان کشور، طراحی و اجرای میزگردها و محافل قرآنی ویژه دانشجویان و... را از جمله وظایف این دفتر ذکر کرد.

وی یادآور شد: دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور از پایان‌نامه‌های دانشجویی در موضوعات قرآنی حمایت کرده و زمینه برقراری ارتباط و تعامل با مراکز دانشگاهی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی را فراهم می‌کند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه ایجاد پایگاه رایانه‌ای به منظور اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی در زمینه‌های مرتبط با قرآن کریم مانند قرائت، ترجمه و تفسیر قرآن، برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی و راه‌اندازی اتحادیه جهانی فعالیت‌های قرآنی دانشجویان مسلمان را از دیگر برنامه‌های دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشجویان برشمرد. 

مراسم افتتاحیه دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم 14 اردیبهشت ماه با سخنرانی، مسئول سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور و معاون تهذیب حوزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول