اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

10 تا 13 خردادماه برگزار می‌شود

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان 10 تا 13 خردادماه 91 در پاکستان برگزار می‌شود.

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران در مشهد، سیدجمال شوشتری اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در لاهور پاکستان کرد.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد پاکستان را ششمین کشور پر جمعیت دنیا خواند و افزود: این کشور دارای نرخ رشد جمعیت بالایی است که همین مسئله تأثیر مستقیمی بر بازار کالاهای ایرانی دارد.

وی حجم مبادلات دو کشور ایران و پاکستان در سال 2010 را بیش از 873 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: تراز تجاری ایران با پاکستان مثبت بوده و صادرات غیر نفتی ایران به پاکستان در سال 2010 با 30 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به بیش از 513 میلیون دلار رسید.

شوشتری گفت: حجم فعلی مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان حدود یک میلیارد دلار است و 2 کشور متعهد شده‌اند تا سال 2015 این رقم را 4 برابر کنند.

مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپایی نمایشگاه‌های تخصصی یا مشترک در طول سال از سوی دو کشور ایران و پاکستان و ایجاد بازارچه‌های مشترک مرزی را از دیگر موارد تجاری مطرح در روابط ایران و پاکستان عنوان کرد و افزود: همکاری بین دو منطقه آزاد تجاری ایران و پاکستان، ایجاد امکانات و تجهیزات مورد نیاز در مبادی رسمی ورود و خروج کالا در مرزهای دو کشور نیز از دیگر برنامه‌های ایران و پاکستان است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول