اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اولویت پرداخت اعتبارات به برنامه‌های فرهنگی پرمحتوا باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات فرهنگی سال 91 به برنامه‌های پر محتوا و اثرگذار که بر اساس نیازها و ظرفیت‌ها، اولویت‌ و عمومیت بیشتری دارد، پرداخت می‌شود.

اولویت پرداخت اعتبارات به برنامه‌های فرهنگی پرمحتوا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج به نقل از روابط عمومی استانداری، مرتضی رهنما ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی این استان اظهار کرد: به تحولات در حوزه اقتصاد و شکوفایی و نوآوری اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نمی‌توان دست یافت مگر اینکه حوزه فرهنگی را پیشتاز کرده و در اولویت قرار داد.

رهنما به لحاظ کردن فرمان رهبری در قالب برنامه‌های فرهنگی استان در سال جاری تاکید کرد و گفت: وزنه سنگین نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزش‌های فرهنگی است که بر مبنای آموزه‌های مکتب الهی پایه‌ریزی شده و زیربنای هر فعالیت و کار اقتصادی کار فرهنگی است.

 وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی باید با فکر، تدبیر و هدف‌گذاری پیش رفت، تاکید کرد: طرح‌ها و برنامه‌ها در جهت ارتقاء و تقویت کمی و کیفی شاخص‌های فرهنگ عمومی و توسعه، تعمیق و تحکیم فرهنگ دینی و ارزشی با مشارکت تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی و اجتماعی بخش خصوصی باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات فرهنگی سال 91 به برنامه‌های پر محتوا و اثرگذار که بر اساس نیازها و ظرفیت‌ها، اولویت‌ و عمومیت بیشتری دارد، پرداخت می‌شود.

به گفته وی با اینکه بخش عمده‌ای از افراد جویای کار استان تمایل زیادی به مشاغل دولتی دارند، باید تلاش کرد با فرهنگ‌سازی اقبال و رغبت جوانان را به سمت فضای اقتصادی، کارآفرینی و اشتغالزایی مشاغل غیر دولتی جلب کرد.

رهنما از فعالیت ارزشمند انجام شده سال گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در حوزه فرهنگ تشکر و قدردانی کرد و گفت: حقیقتا در این ارتباط زحمات زیادی کشیده شده و برنامه‌های فرهنگی، معنوی و مذهبی ارزشمندی به اجرا درآمده است و با توجه به اینکه انتظارات مردم ما بیش از این است، باید بررسی و تحقیق کرد که آیا از همه توان، ظرفیت و استعداد استان استفاده شده یا خیر.

رهنما به اهمیت مسائل قرآنی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف دستگاه‌های فرهنگی و این کارگروه توجه به توسعه علوم قرآنی است و باید فعالیت‌های قرآنی در سطوح و ابعاد مختلف به آن پرداخته شود و اولویت اول باشد.

وی به پربار کردن برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و توجه بیش از گذشته به‌ برنامه‌های ارزشمند ایام‌الله سوم خرداد، 14خرداد رحلت حضرت امام خمینی (ره)، ماه مبارک رمضان و محرم هم تاکید کرد. 

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول