اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج:

مصوبات شورای شهر با جدیت در کرج اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار کلان‌شهر کرج تأکید کرد: مصوبات شورای اسلامی این شهرستان توسط مدیران و مجموعه شهرداری با دقت و جدیت پی‌گیری و اجرا می‌شود.

مصوبات شورای شهر با جدیت در کرج اجرا می‌شود

سیدعلی آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در گذشته شهردار توسط نهادهای حاکمیتی انتخاب و براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده اداره شهر را در دست می‌گرفت.

وی تصریح کرد: این شیوه اداره شهرها دارای مزایا و مشکلاتی بود که تجزیه و تحلیل آن باید توسط کارشناسان و مسئولان خبره انجام شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی پیش‌بینی و بر آن تأکید شده بود،‌ مسئولان ارشد کشور تصمیم به برگزاری همه‌پرسی برای انتخاب اعضاء و راه‌اندازی شوراها گرفتند.

آقازاده افزود: مهم‌ترین نقطه قوت در بحث تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا،‌ دخالت مستقیم آراء و نظرات مردم در اداره شهر و منطقه محل سکونت آنها است.

وی ادامه داد: بنابراین مردم با انتخاب اعضای شورای شهر از میان افراد مسئول،‌ متخصص و کارآمد، به یک برنامه برای اداره شهر رأی داده و اعضای منتخب نیز با انتخاب شهردار در حقیقت نظر مردم را به سیستم اداره شهر تزریق می‌کنند.

شهردار کلان‌شهر کرج در پاسخ به این پرسش که رابطه شورای شهر مرکز استان البرز با مجموعه شهرداری چگونه است؟ گفت: خوش‌بختانه ما زیربنای روابط خود را بر تعامل و همکاری و همگرایی قرار داده‌ایم.

آقازاده اظهار داشت: به همین دلیل است که اداره شهری کرج با کم‌ترین حواشی و بیش‌ترین دستاوردها ادامه دارد و هم‌اکنون طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیار بزرگی با تعامل شهرداری و شورای شهر در کرج اجرا می‌شود.

* لزوم تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها و مدیریت شهرداری‌ها

وی تأکید کرد:‌ برای اینکه بتوانیم مدیریت شهری را به درستی و به صورت هماهنگ در کل مجموعه اعمال کنیم،‌ نیاز است دستگاه‌های اجرایی نیز با شهرداری و شوراهای شهر همکاری و تعامل داشته باشند.

آقازاده افزود: خوش‌بختانه این نگاه در مرکز استان البرز وجود دارد و امیدواریم در آینده نیز با تداوم این همکاری‌ها شاهد توسعه و آبادانی کرج باشیم.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول