اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایری استان اردبیل خبر داد

اختصاص 18 میلیارد تومان برای اسکان عشایر اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر امور عشایری استان اردبیل گفت: با هدف اجرایی شدن طرح اسکان عشایر در استان اردبیل بالغ بر 18 میلیارد تومان اعتبار برای این کار اختصاص یافته و هزینه شده است.

اختصاص 18 میلیارد تومان برای اسکان عشایر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معرفت آذری عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات کوچ بهاره عشایر در مشگین‌شهر اظهار داشت: امسال نیز پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل شدن این طرح اختصاص یافته است و به یقین عشایری که خود متقاضی اسکان باشند، می‌توانند از اعتبارات و مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات تخصیص یافته به جامعه عشایری تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به عشایر استان هیچ تناسبی با جمعیت عشایری ندارد و باید رقم سال‌های گذشته به نحوی ترمیم شود.

آذری خاطر نشان کرد: عشایر استان اردبیل 5.4 درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند در حالی که اعتبار سالانه اختصاص یافته به عشایر استان حدود 1.6 درصد است.

این مسئول اضافه کرد: در سال‌های اخیر بیشترین توجهات به مناطق شهری و روستایی بوده و جامعه عشایر که قشر مولد جامعه هستند از توجه خاص بی‌نصیب شدند.

وی با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته در توجه به مشکلات و معضلات عشایر و گوشزد کردن آن به مسئولان ادامه داد: بیش از 12 هزار و 800 خانوار عشایری در قالب 66 هزار نفر جمعیت در استان اردبیل سکونت یافتند که با دارا بودن 1.5 میلیون واحد دامی از ارکان اصلی تولید محصولات لبنی و دامی به شمار می‌روند.

به گزارش فارس، مدیر امور عشایری استان اردبیل با یادآوری این‌که عشایر استان در 572 قشلاق و بیش از یک هزار و 500 ابا ساکن هستند، بیان کرد: تلاش‌های گسترده‌ای در سال‌های اخیر انجام شده است تا زندگی عشایر سر و سامان واقعی گرفته و یک روند اصلاحی به خود بگیرد.

آذری در ادامه سخنان خود به نزدیکی ایام کوچ اشاره کرد و گفت: مقدمات و پیش‌بینی‌های لازم برای کوچ عشایر مغان از قشلاقات به ییلاقات تدارک دیده شده است که امیدواریم در یک فرصت و بستر مناسب این حرکت انجام شده و به سرانجام برسد.

در این جلسه فرماندار مشگین‌شهر نیز با یادآوری این‌که 143 کیلومتر از جاده‌های عشایری بهسازی و مرمت شده است، افزود: در سال‌های اخیر آبرسانی به قشلاقات و ییلاقات عشایری انجام شده است.

فتح‌آقا محمداوغلی تصریح کرد: همه ساله بیش از نیمی از جمعیت عشایری استان تابستان خود را در ارتفاعات و مناطق ییلاقی مشگین‌شهر سپری می‌کنند که ما در حد توان به خدمات‌رسانی آنها اقدام می‌کنیم.

بازگشایی جاده مشگین‌شهر – هریس از برف زمستانی

رئیس راه و ترابری مشگین‌شهر نیز از برف‌روبی جاده مشگین‌شهر – هریس و بسیاری از محورهای گذری عشایر کوچ‌رو استان در منطقه مشگین‌شهر خبر داد.

محمدرضا حاتمی خاطر نشان کرد: بعد از گذشت 40 روز از فصل بهار و شش ماه مسدود شدن این محورها با تلاش راهداران استان اردبیل و آذربایجان‌شرقی این محورها از برف پاکسازی شده و برای گذر مردم و عشایر منطقه آماده و مهیا شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون این محور با همکاری مأموران راهداری در حال پاکسازی کامل است و امیدواریم مسافران و افراد گذری از این محور از چشم‌اندازهای زیبای این منطقه به ویژه ییلاقات و جنگل‌های ارس‌باران استفاده کنند.

حاتمی در پایان ادامه داد: در جاده‌های اصلی و فرعی که گروه‌های کوچ‌رو از آنها می‌گذرند با تمام توان سعی کردیم برف‌روبی و بازگشایی‌ها را انجام دهیم تا در کوچ بهاره عشایر منطقه مشکل خاصی به وجود نیاید.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول