اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

امحای پیاز سلامت مردم و محیط زیست را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس نهم گفت: امحای محصول پیاز در جنوب کرمان سبب بیماری‌های زیادی می‌شود که می‌تواند، سلامت مردم را به خطر بیندازد.

امحای پیاز سلامت مردم و محیط زیست را به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، فرج‌الله عارفی در جلسه برنامه‌ریزی خرید محصول پیاز در شهرستان جیرفت با بیان اینکه تولیدکنندگان هرگز به حق واقعی خود دست نیافته‌اند، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تولید و تأمین محصولات کشاورزی را بر عهده دارد.

وی افزود: مسئولیت عرضه و بازاریابی محصولات کشاورزی بر عهده وزارت بازرگانی است تا چنین مشکلاتی در زمینه نابودی این محصولات پدید نیاید.

عارفی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکل عرضه محصولات کشاورزی حدود 30 سال است که در منطقه جنوب کرمان وجود دارد، این مشکل باید به صورت ریشه‌ای رفع شود.

وی هدف نمایندگی خود را اجرای طرح ساماندهی محصولات کشاورزی خواند و ابراز داشت: اگر یک تشکیلات به عنوان حافظ منافع کشاورزان وجود داشته باشد، بخش بزرگی از مشکلات آنان برطرف می‌شود.

عارفی با اعلام این خبر که ثبت این تشکل در حال انجام است، بیان داشت: تشکل ساماندهی محصولات کشاورزی متعلق به هیچ حزب و گروه خاصی نیست و آماده پذیرش افراد مختلف برای همکاری است.

نماینده منتخب شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس نهم گفت: این تشکل ویژه کشاورزان و حافظ منافع تولیدکنندگان است.

عارفی عنوان کرد: مشکل کشاورزی منطقه جنوب کرمان تنها محدود به محصول پیاز نیست، بلکه در محصولات خرما، سیب‌زمینی، خیار و ... نیز وجود دارد.

وی اذعان داشت: با مذاکره با نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، اصفهان و کرمان مقرر شد، یک فراکسیون تشکیل دهیم تا دولت مکلف شود، اختیار تعرفه‌گذاری محصولات کشاورزی را به وزیر جهاد کشاورزی واگذار کند.

عارفی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل محصولات کشاورزی نیز با مشکلات عدیده‌ای رو به رو است در تلاش هستیم تا در طرح خود این معضلات را نیز برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: امحای محصول پیاز سبب بیماری‌های زیادی می‌شود که می‌تواند، سلامت مردم را به خطر بیندازد و آثار زیست محیطی مخربی به دنبال آورد به همین دلیل استفاده از آنها به عنوان کود کشاورزی کمک بزرگی به محیط زیست و کشاورزان می‌کند.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول