اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس خبر داد

افزایش مساحت شهرک صنعتی سلماس

خبرگزاری فارس: فرماندار سلماس گفت: مساحت شهرک صنعتی این شهرستان امسال از 80 هکتار به 130 هکتار افزایش می‌یابد.

افزایش مساحت شهرک صنعتی سلماس

 به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، مرتضی نظری صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از یک واحد تولیدی درب و پنجره صنعتی در این شهرستان اظهار داشت: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی سلماس تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار سلماس گفت: این واحد تولید درب و پنجره صنعتی با هزینه 15 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 9هزار مترمربع با زیربنای 4هزار متر مربع راه‌اندازی شده است.

به گفته نظری این واحد قادر است سالانه 36هزار عدد لنگه درب ضدسرقت و درب داخلی به تعداد 108هزار عدد را تولید و به بازار مصرف عرضه کند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

نظری ادامه داد:‌ همچنین بهره‌برداری از سه طرح خدماتی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی سلماس آغاز شد.

فرماندار سلماس با بیان اینکه وجود پنج دانشگاه و مرکز علمی در سلماس، این شهرستان را به یک قطب علمی در استان تبدیل کرده است، گفت: به زودی عملیات اجرایی پژوهشکده دانشگاه آزاد اسلامی سلماس در 20 هکتار و آموزشکده سماء در 7هزار و 500 مترمربع آغاز می‌شود.

نظری افزود: این طرح‌ها شامل سیستم ویدئو کنفرانس، گروه هسته رباتیک و گسترش سالن غذاخوری دانشگاه آزاد اسلامی سلماس است که با بیش از یک میلیارد و 120 میلیون ریال اعتبار اجرا شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سلماس نیز در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد سلماس با امتیاز 439 در حال تبدیل شدن به یک دانشگاه بزرگ در منطقه 2 است.

رجب یحیی‌زاده افزود: برای نخستین بار سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های زبان خارجی، عمران و ریاضی به زودی در این واحد راه‌اندازی می‌شود.

علی‌اکبر آقایی نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: جابه‌جایی دانشجو و پرداخت شهریه دو مشکل عمده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است که امید می‌رود به زودی حل شود.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول