اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد:

نخستین بهاریه شیر‌خوارگان رضوی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در کشور بهاریه شیرخوارگان رضوی با هدف ترویج نامگذاری اسامی اهل بیت(ع) در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

نخستین بهاریه شیر‌خوارگان رضوی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

امین کمالوندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به برگزاری همایش‌های حوزه فرهنگ رضوی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همایش‌های برگزار شده در حوزه فرهنگ رضوی با همت و ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) طرح‌ریزی شده است.

وی افزود: ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه دو سال گذشته این جشنواره در مشهد مقدس خواستار گسترش این جشنواره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور شد.

* کهگیلویه و بویراحمد 386 بقه متبرکه دارد

کمالوندی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 386 امامزاده و بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، در برگزاری جشنواره دهه کرامت در میان 10 استان برتر قرار گرفت.

وی ادامه داد: هفته فرهنگ رضوی از هفت اردیبهشت به مدت یک هفته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از زنان فعال در توسعه فرهنگ رضوی در بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه (س) گچساران گفت: این همایش در راستای توسعه و گسترش فرهنگ رضوی و شناخت بیشتر از اهل بیت عصمت و طهارت در این مکان متبرکه برگزار گردید.

* برگزاری نخستین بهاریه شیرخوارگان رضوی در کهگیلویه و بویراحمد

کمالوندی از برگزاری نخستین بهاریه شیرخوارگان رضوی کشور در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره 12 اردیبهشت در یاسوج برگزار می‌شود و در این جشنواره کودکانی که به نام مقدس رضا نامگذاری شده‌اند با لوح تقدیر و هدیه نقدی یک میلیون ریالی از آنها تجلیل به عمل می‌آید.

وی ابراز داشت: از اول فروردین امسال تا پایان فروردین 24 نوزاد در کهگیلویه و بویراحمد با نام مقدس رضا نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج نامگذاری اهل بیت عصمت و طهارت بر نوزادان عنوان کرد.

* امیدواریم بی‌بی حکیمه (س) چهارمین بقه متبرکه کشور شود

 کمالوندی با تشریح کمربند سبز رضوی‌، گفت: کمربند رضوی مسیری است که از مشهدالرضا (ع) شروع شده و از قم و بارگاه مقدس حضرت معصومه (س) گذشته و با عبور از حرم شاه‌چراغ (ع) در شیراز به بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه (س) در گچساران وصل می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه (س) به عنوان چهارمین بقعه متبرکه ایران ثبت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشرفت در ارتباطات صوتی و تصویری و دنیای مجازی بیان داشت: آیین گشایش هفته فرهنگ رضوی در کهگیلویه و بویراحمد به صورت مجازی در سراسر دنیا پخش شد که 430 نفر به صورت آنلاین نظاره‌گر این برنامه بودند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول