اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند:

محدودیت‌های اجتماعی ورزش بانوان را محدود کرده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با اشاره به مشکلات موجود در ورزش بانوان گفت: محدودیت‌های اجتماعی و نارسایی‌های فرهنگی ورزش بانوان را محدود کرده است.

محدودیت‌های اجتماعی ورزش بانوان را محدود کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمدزمان ابطحی امروز در جمع مسئولان ورزش بانوان شهرستان بیرجند با اشاره به چالش‌های فراروی ورزش بانوان این شهر اظهار داشت: فرهنگ ورزش در میان زنان به صورت امری ناملموس و ناهماهنگ با زندگی آنان خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه ورزش نقش ناچیزی، آن‌هم در اوقات فراغت و به‌عنوان سرگرمی در زندگی بانوان دارد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند اضافه کرد: از این رو شاهد هستیم که زنان به ویژه در سن بالا تنها به توصیه پزشکان و به اجبار به ورزش می‌پردازند و چون از نقش آن در سلامتی جسم و روح خویش غافلند، خیلی زود از ورزش کردن خسته شده و آن را کنار می‌گذارند.

*فرهنگ‌سازی منطبق بر حدود دینی، گرایش به ورزش را در بانوان افزایش می‌دهد

ابطحی عدم توجه به اهمیت ورزش در ساختار جامعه به‌عنوان یک ابزار فرهنگی و بهداشتی، محدودیت‌های اجتماعی و نارسایی‌های فرهنگی و تفکر غالب در اولویت بودن ورزش مردان را از جمله عوامل محدود شدن ورزش بانوان دانست.

وی تصریح کرد: لذا به منظور رشد گرایش به ورزش در بانوان قبل از هر چیز به فرهنگ‌سازی منطبق بر حدود دینی نیازمند هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند تغییر نگرش عموم مردم نسبت به ورزش بانوان را موجب گرایش بیشتر بانوان به ورزش دانست و افزود: نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی این موارد غیرقابل انکار است.

ابطحی، مشکل دیگر موجود در ورزش بانوان را کمبود اعتبارات و اماکن ورزشی اختصاصی به نسبت جمعیت زنان دانست و افزود: البته در چند سال گذشته حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته، اما به علت عدم تناسب این اقدامات نسبت به جمعیت زنان، راه زیادی تا مقصد مطلوب در پیش رو داریم.

*محیط‌های ورزشی باید زمینه رشد معنوی ورزشکاران را هم فراهم کنند

وی سالم‌سازی فرهنگی اماکن ورزشی را مهم دانست و افزود: این موضوع باعث می‌شود که خانواده‌ها فرزندانشان را به ورزش در این مکان‌ها ترغیب کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند افزود: محیط باشگاه‌های ورزشی از لحاظ فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر رشد جسمانی دختران ورزشکار، زمینه رشد معنوی آنان را نیز فراهم آورد.

ابطحی با اشاره به حرکت بیش از پیش ورزش کشور به سمت حرفه‌ای شدن تصریح کرد: ورزش بانوان هم از این قاعده مستثنی نیست، لذا تیم‌های ورزشی بانوان شهرستان، باید در لیگ‌های کشوری به رقابت بپردازند که این امر مستلزم مشارکت بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات، شرکت‌ها و بانک‌ها ترجیح می‌دهند که به حمایت مالی از تیم‌های ورزشی آقایان بپردازند، ابراز داشت: از حامیان مالی درخواست می‌کنیم که برای ارتقای ورزش بانوان که نتیجه آن سلامت روح و جسم جامعه است وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول