اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

ابوموسی یکی از 14 نقطه حساس استراتژیک در دنیاست

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با بیان اینکه دو نقطه از 14 نقطه استراتژیک دنیا در خلیج فارس واقع است، گفت: ابوموسی یکی از این نقاط مهم استراتژیک در دنیاست.

ابوموسی یکی از 14 نقطه حساس استراتژیک در دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ابوموسی، ابراهیم عزیزی با بیان اینکه خلیج فارس یک پهنه بزرگ و حساس جغرافیایی و به عنوان میراث فرهنگی معنوی سرزمین ایران به شمار می‌رود اظهار داشت:‌ ماهیت فرهنگی معنوی و اعتباری خلیج فارس علی‌رغم دارا بودن قابلیت‌های مختلف، در دهه‌های گذشته پررنگ‌تر از سایر قابلیت‌های آن شده است.

این مسئول با بیان اینکه دو نقطه از 14 نقطه استراتژیک دنیا در خلیج فارس قرار دارد، بیان داشت: این منطقه از گذشته دور تاکنون در امور اقتصادی و سیاسی تحول‌ساز بوده است.

به گفته استاندار هرمزگان نقش فرهنگی و ایدئولوژی خلیج فارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی برجسته‌تر از گذشته شده است.

وی با بیان اینکه خلیج فارس در طول تاریخ مظهر فرصت‌های فرهنگی، معنوی و مذهبی بوده، ادامه داد:‌ امروز در پی اقتدار ایران اسلامی، جغرافیای سیاسی مذهبی خلیج فارس رقیب جدی و پرقدرت ایدئولوژی غرب محسوب می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه غرب نظریه و دکترین برخورد تمدن‌ها را از دهه‌های گذشته آغاز کرده، افزود: برای رسیدن و تحقق این نظریه خود دست به جعل نام خلیج فارس زده است.

این مسئول یادآور شد: دنیای غرب امروز مورد انزجار ملت‌های بیدار شده قرار گرفته است.

رئیس شورای اداری هرمزگان با بیان اینکه خلیج فارس مرکز احیای اسلام ناب محمدی است، عنوان کرد: ترس استکبار از این است که خلیج فارس با تمدنی کهن و مردمان آگاه امروز خود سبب غرق شدن اندیشه‌های آنها شود.

یادآور می‌شود استاندار هرمزگان در ادامه حضور خود در مرکز شهرستان ابوموسی در نشست شورای اداری این شهرستان نیز شرکت می‌کند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول