اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار زنجان خبر داد

اجرای 2 هزار پروژه در ستاد عمران روستایی زنجان / افزایش تعداد اعضای شورای شهر زنجان به 13 نفر

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان از اجرای 2 هزار پروژه در ستاد عمران روستایی استان زنجان طی سال گذشته خبر داد.

اجرای 2 هزار پروژه در ستاد عمران روستایی زنجان / افزایش تعداد اعضای شورای شهر زنجان به 13 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در همایش سالروز ملی بزرگداشت شوراهای اسلامی با اشاره به وجود 950 روستا در استان زنجان اظهار کرد: 689 روستا دارای شورای اسلامی فعال هستند.

وی از فعالیت 19 شورای اسلامی در 19 شهر استان زنجان خبر داد و گفت: در 16 بخش و هفت شهر استان زنجان نیز شوراهای فرادستی فعالیت می‌کنند.

 

*عضویت 2هزار و 460  نفر در شوراهای اسلامی استان زنجان

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به عضویت 2 هزار و 460 نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستای استان زنجان خاطرنشان کرد: شوراها به عنوان مجموعه‌ای گسترده در راستای پیشبرد برنامه‌های کشور اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اصلاحات و تحولاتی مهم در شوراهای اسلامی به وجود آمده است، افزود: شوراهای اسلامی در سه دوره فعالیت خود تاکنون دچار تغییرات قانونی شده‌اند.

 

*افزایش تعداد اعضای شورای شهر زنجان به 13 نفر

کریمی از افزایش تعداد اعضای شوراهای اسلامی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر اعضای شورای شهر زنجان 9 نفر به صورت عضو اصلی و چهار نفر علی‌البدل است که در سال آینده این میزان به 13 عضو اصلی و شش عضو علی‌البدل افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به نقش شوراها در اداره شهرها و روستاها خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرایی‌شدن این قانون‌، مدیریت متمرکز برنامه‌های بیشتری از سوی شوراهای اسلامی عملی شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در قالب ستادهای عمران شهری و روستایی اقدامات مطلوبی در استان زنجان در سال گذشته انجام شد، تصریح کرد: 2 هزار پروژه در ستاد عمران روستایی در سال گذشته اجرایی شد.

وی از اختصاص 123 میلیارد ریال اعتبارات دولتی به ستاد عمران روستایی برای اجرای پروژه‌ها در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: 4 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌های استان اختصاص یافت.

کریمی با بیان اینکه اجرای قانون جدید جرائم رانندگی بخشی از این جرائم به دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد، افزود: این میزان برای بازسازی و احداث جاده‌های روستاها در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه شوراها نماد و سنبل مردم‌سالاری جامعه محسوب می‌شوند، یادآور شد: در جای‌ جای این مرز و بوم نمایندگان مردم در بخش‌های مختلف از سوی مردم انتخاب می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: در قانون اساسی نیز برای تبیین جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامات لازم صورت گرفته و در پیشبرد اهداف بخش‌های مختلف جامعه از نقش شوراها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان دولتی در کنار شوراها با توجه به چارچوب‌های قانونی همیار شوراهای اسلامی هستند، افزود: در استان زنجان نیز این همکاری و همیاری میان مسئولان و شوراهای اسلامی وجود دارد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول