اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون سنگ ایران:

افزایش نرخ مالیات مشکلات صنعت سنگ را افزایش داده است

خبرگزاری فارس: مسئول کانون سنگ ایران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برگه تشخیص صادر کرده و بدون هیچ تشخیص کارشناسانه‌ای مالیات را برای صنعت ما دو تا سه برابر افزایش داده است.

افزایش نرخ مالیات مشکلات صنعت سنگ را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین امیریوسفی ظهر امروز در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در نمایشگاه سال جاری نسبت سال گذشته انجام شده ارائه چندین غرفه به افرادی است که از ضایعات سنگ هنرآفرینی می‌کنند.

وی یکی از مشکلات اساسی صنعت سنگ را نبود نیروی متخصص بیان کرد و ادامه داد: از هفت سال پیش تاکنون تلاش‌هایی در راستای علمی کردن روش‌های تولید سنگ انجام داده‌ایم.

مسئول کانون سنگ ایران افزود: دانشگاه وزارت صنایع و معادن برای پذیرش دانشجوی این رشته قول مساعدی داده است و اصفهان با سازمان فنی‌ و حرفه‌ای در مورد ایجاد پودمان‌های این رشته مذاکراتی انجام داده که این پی‌گیری‌ها تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

وی گفت: مقرر شده که مرکز تحقیقات علمی استان اصفهان در زمینه آموزش علمی صنعت سنگ اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.

امیریوسفی تصریح کرد: در تمام دنیا در صورت نصب صحیح سنگ در یک بنا، می‌توان سال‌ها از آن استفاده کرد و بعد از مدت‌ها آن را جا‌به‌جا کرده و به جای دیگری انتقال داد و نیاز به صرف هزینه‌های مجدد نیست در صورتی که در کشور این امکان وجود ندارد.

وی افزود: در صورت انجام نصب سنگ توسط نیروی متخصص، اطمینان خاطری بیش‌تری برای مصرف کننده ایجاد شده در نتیجه گرایش مردم به استفاده از سنگ و خریداری کالای داخلی بیش‌تر می‌شود.

مسئول کانون سنگ ایران نیاز به تکنولوژی در زمینه فرآوری سنگ را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: از سنگ می‌توان ابزارها، وسایل خانگی و اداری فراوانی ساخت که این امر باید توسط متخصصان و مهندسانی که دوره فرآوری و آنالیز سنگ را طی کرده‌اند، انجام شود.

وی فرآیند فرآوری سنگ را به علت به روز نبودن تکنولوژی ماشین‌آلات و غیر علمی بودن روش‌های تولید ضعیف عنوان کرد و ادامه داد: مراحل و فرآیند تولید سنگ در ایران به صورت سنتی انجام می‌شود، در صورتی که اگر به جای واردات محصول، ورود ماشین‌آلات و دستگاه‌ها به کشور تسهیل شود، می‌توان این صنعت را به روز کرده و میزان صادرات آن را افزایش داد.

امیریوسفی ادامه داد: از هر یک ‌هزار کیلو سنگ وارد شده به خطوط تولید کارخانجات، 500 کیلوگرم آن به ضایعات تبدیل می‌شود، در صورتی که کشورهای پیشرفته به دلیل برخورداری از مهندسان فرآوری، این ضایعات را به کم‌ترین میزان ممکن می‌رسانند، اما در ایران بحث به کار گرفتن مهندسین فرآوری، تازه در ابتدای راه است.

وی از دیگر مشکلات این صنعت سخن گفت و اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها و عدم امکان دریافت قطعات یدکی، با دستگاه‌هایی که توان بیش از 12 سال کار را ندارند نمی‌توان با دنیا رقابت کرد، بنابراین دولت باید برای نوسازی این دستگاه‌ها این بخش را یاری دهد.

مسئول کانون سنگ ایران از افزایش تعرفه مالیات بر این بخش گلایه کرد و بیان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برگه تشخیص صادر کرده و بدون هیچ تشخیص کارشناسانه‌ای مالیات را برای صنعت ما دو تا سه برابر افزایش داده که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید پس از هدفمندی یارانه‌ها، این افزایش نرخ مالیاتی مشکلات ما را چند برابر کرده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول